| کد خبر: 170330 |

◄ قیمت لاستیک و لوازم به رانندگان فشار می‌آورد

مجلس و دولت پیگیر مطالبات رانندگان هستند.

تین نیوز

نماینده استان همدان، در مجلس‌شورای‌اسلامی با حضور در نشست رسیدگی به مطالبات قانونی رانندگان بر عملی شدن تعهداتی که مرتبط به رانندگان تلاشگر کشورمان است، تاکید کرد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌‌ای، امیر خجسته نماینده استان همدان در مجلس‌شورای‌اسلامی طی سخنانی از توجه ویژه مجلس‌شورای‌اسلامی به مطالبات رانندگان خبر داد و افزود: با راه‌اندازی فراکسیون حامیان رانندگان در مجلس‌شورای‌اسلامی همه نمایندگان مردم حضور فعال دارند و پیگیر مطالبات رانندگان هستند.

 وی با تاکید بر این‌که مسئولین باید تعهداتی که به رانندگان دارند عملی کنند، افزود: با توجه به افزایش قیمت لاستیک و سایر لوازم موردنیاز رانندگان که فشاراقتصادی زیادی بر این قشر زحمتکش تحمیل می‌کند رسیدگی به‌حق‌قانونی رانندگان باید با سرعت بیشتری صورت بگیرد.

خجسته در ادامه تاکید کرد: مقابله و برخورد با فساد از مطالبات اصلی مردم و رانندگان است که مجلس هم در فرایند رسیدگی به قاچاق کالا و ارز با جدیت و قاطعیت وارد عمل شده است و همچنان به این روند ادامه می‌دهد.

بر اساس این گزارش، فرامرز مداح عضو هیات‌عامل در این نشست گزارشی از اقدامات انجام‌شده در فرآیند رسیدگی به مطالبات رانندگان ارائه کرد و افزود: مشکلاتی که در حیطه وظایف و اختیارات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای است طی برگزاری جلسات کارگروه به‌طور مستمر رسیدگی می‌شود و مشکلاتی که در ارتباط با وظایف سایر دستگاه‌ها است از طریق برگزاری جلسات با نمایندگان ذی‌ربط پیگیری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این نشست‌ها تا جایی تداوم پیدا می‌کند که به اقدام عملی در رفع مشکلات و خواسته‌های رانندگان منجر شود.

 در ادامه این نشست جمعی از رؤسای انجمن‌ها و تشکل‌های صنفی بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالا و مسافر مسائل و مشکلات این بخش در خصوص طولانی بودن فرایند رسیدگی به کامیون‌های حامل قاچاق کالا، ضرورت اصلاح و بازنگری در قوانین قاچاق کالا و ارز، بازنگری در فرایند اخذ مالیات از رانندگان و ... را بیان کردند و خواستار رسیدگی از سوی مسئولین دستگاه‌های ذی‌ربط شدند.

نمایندگان سازمان‌ امورمالیاتی‌کشور، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، شرکت‌ ملی پخش فرآورده‌های نفتی، گزارشی از اقدامات انجام‌شده در راستای اصلاح فرایندهای رسیدگی به خواسته‌های رانندگان در حوزه ذی‌ربط ارائه کرده و بر ادامه همکاری‌ها و کوتاه شدن زمان رسیدگی به این مطالبات تاکید کردند.

غلامحسین دغاغله مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالا ضمن جمع‌بندی نظرها و پیشنهادهای ارائه‌شده حاضران در نشست اظهار کرد: مقرر شد جلسات تخصصی با حضور نمایندگان اصناف و تشکل‌های صنفی و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در خصوص موضوعات مطروحه در رابطه با مطالبات قانونی رانندگان به‌زودی برگزار و با دریافت نظرها و پیشنهادها، شیوه‌نامه‌ها و فرایندهای کاری تدوین و عملیاتی شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.