| کد خبر: 166819 |

مدیرکل راهداری استان همدان؛

◄ 15 مدرسه حاشیه راه‌های استان ایمن‌سازی شدند

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان از ایمن‌سازی فیزیکی 15 مدرسه حاشیه راه‌های استان خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، گفت: ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها به منظور بالا بردن سطح فرهنگ ترافیک دانش آموزان مدارس، آگاهی از نحوه تردد ایمن در جاده‌ها و جلوگیری از وقوع سوانح رانندگی انجام‌شده است.

​به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، محمد رودباری بالا بردن ضریب ایمنی عبور و مرور دانش آموزان را از دیگر اهداف عنوان و خاطرنشان کرد: اولویت‌ها برای اجرای طرح‌های ایمن‌سازی مدارس بر اساس مواردی همچون میزان تردد در جاده، فاصله مدرسه از جاده، تعداد دانش آموزان و میزان ترددهای عرضی از جاده تعیین می‌شود.

رودباری بابیان اینکه قرار گرفتن مدارس در کنار جاده‌ها سلامت عبور و مرور کودکان و دانش آموزان را تهدید می‌کند، یادآور شد: اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان در زمینه ایمن‌سازی مدارس حساسیت ویژه‌ای دارد.

مدیرکل راهداری استان همدان افزود: این ایمن‌سازی شامل بیش از 4 هزار متر نوار لرزاننده، 280 متر کانال عابرین پیاده، 120 لگوی کف نوشته و 60 عدد تابلو مدارس است.

رودباری به آموزش و توزیع اقلام به منظور ارتقا ایمنی دانش آموزان به میزان 5 هزار نفر ساعت آموزش در 25 مدرسه روستای هدف سطح استان اشاره و بیان کرد: توزیع کیف، کتابچه‌های ایمنی و دفترچه با طرح ایمنی با همکاری پلیس‌راه استان، دهیاری‌ها و آموزش وپرورش از اقداماتی است که در این زمینه انجام‌شده است.

وی، همچنین آموزش و توزیع اقلام به میزان 5 هزار و 600 نفر ساعت برای ارتقا ایمنی کاربران جاده‌ای را از دیگر اقدامات انجام‌شده برشمرد و ابراز داشت: این آموزش در 35 روستای هدف سطح استان انجام شد.

این مسئول ادامه داد: به همین منظور کلاه ایمنی موتورسواران، کتابچه‌های ایمنی، شبرنگ های مختلف ایمنی و جلیقه شبرنگ فسفری توزیع‌شده است.

مدیرکل راهداری استان همدان در ادامه، کنترل و نظارت مستمر بر عملکرد امداد خودروهای دارای مجوز این اداره کل و کارخانه‌های تولید کننده خودرو با بیش از 110 دستگاه در سطح استان را از دیگر اقدامات عنوان و گفت: کنترل و نظارت مستمر بر عملکرد 6 مرکز معاینه فنی مکانیزه خودروهای سنگین، کنترل و نظارت کرویدوری تجهیزات ایمنی ناوگان عمومی جاده‌ای به

ویژه بخش مسافری  به شکل مستمر، کنترل و نظارت مدیران فنی شرکت ها، صدور و نظارت و کنترل بر صدور پروانه‌های ترافیکی استان و نظارت و صدور اعمال جرائم اضافه تناژ و صدور برگه ترخیص از دیگر اقدامات اجرایی اداره ایمنی و ترافیک این اداره کل است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.