| کد خبر: 148161 |

معاون نظارت بر تاکسی‌رانی همدان:

ساماندهی 3000 راننده و خودرو برای سرویس مدارس همدان

همدان - معاون نظارت بر تاکسی‌رانی همدان از ساماندهی 3 هزار راننده و خودرو برای سرویس مدارس همدان خبرداد.

تین نیوز

معاون نظارت بر تاکسی‌رانی همدان از ساماندهی 3 هزار راننده و خودرو برای سرویس مدارس همدان خبرداد.

مهران حاجیان در گفتگو با مهر از ساماندهی سرویس مدارس و کاهش ورود افراد فاقد صلاحیت به سیستم سرویس مدارس با همکاری پلیس راهور و آموزش و پرورش خبر داد.

حاجیان با اشاره به ادغام دو سازمان حمل و نقل بار و سازمان تاکسی رانی شهرداری همدان پس از ابلاغیه وزارت کشور گفت: در مجموع در این دو حوزه 10 هزار راننده ساماندهی شده‌اند.

وی با اشاره به ساماندهی سرویس مدارس در سال تحصیلی جدید، اظهار داشت: امسال ساماندهی سرویس مدرسه‌ها با همکاری سازمان تاکسی رانی، پلیس راهور و اداره کل آموزش و پرورش عملیاتی شد و بر همین اساس ساماندهی 3 هزار راننده و خودرو در دستور کار قرار گرفت.

حاجیان افزود: سال گذشته یک هزار و 500 تاکسی در حوزه سرویس مدارس ساماندهی شد که این تعداد امسال افزایش یافته است.

طبق مصوبات کمیسیون نرخ‌گذاری سرویس مدرسه‌ها، مسیرهای صفر تا 3 کیلومتر 70 هزار تومان، مسیرهای 3 تا 7 کیلومتر 85 هزار تومان و مسیرهای بالای 7 کیلومتر 95 هزار تومان نرخ‌گذاری شد وی با بیان اینکه پیش از بازگشایی مدرسه‌ها، جلسات همفکری به منظور خدمت‌رسانی هرچه ایمن‌تر سرویس مدارس با همراهی آموزش و پرورش، پلیس راهور، فرمانداری و سازمان تاکسیرانی به انجام رسید، اظهار داشت: طبق مصوبات کمیسیون نرخ‌گذاری سرویس مدرسه‌ها، مسیرهای صفر تا 3 کیلومتر 70 هزار تومان، مسیرهای 3 تا 7 کیلومتر 85 هزار تومان و مسیرهای بالای 7 کیلومتر 95 هزار تومان نرخ‌گذاری شد.

معاون نظارت بر تاکسی‌رانی همدان با اشاره به 3 برابر شدن ظرفیت بازرسان تاکسیرانی همدان عنوان کرد: با توجه به مهلت اعلام شده به مدیران و معاونان مدارس تا پایان مهرماه آموزش و پرورش مهلت دارد سرویس مدارس را از نظر تعداد سرنشین، رعایت نرخ مصوب، داشتن برچسب تعبیه شده، داشتن صلاحیت راننده و ایمنی خودرو مورد بازنگری قرار داده و در غیر از رعایت اصول، موارد را به شرکت واسط و سازمان تاکسیرانی اطلاع دهند.

وی عنوان کرد: در این رابطه 10 پلیس عامل به همراه پلیس راهور و 14 دستگاه خودرو بازرسی، نظارت بر سرویس مدرسه‌ها را عهده‌دار خواهند بود.

وی با بیان اینکه امسال با توجه به تعدیل نرخ‌نامه سرویس مدارس، تمایل رانندگان برای ورود به این حوزه افزایش یافته است، گفت: از آنجا که پیش از این، نرخ‌گذاری نامناسب، کاهش رغبت تاکسی‌داران به این حوزه و ورود برخی افراد فاقد صلاحیت را موجب شده بود، با تعدیل نرخ‌ها، امکان حضور جدی‌تر رانندگان تاکسی افزایش یافت ضمن اینکه کلاس‌های آموزشی نیز ویژه رانندگان سرویس مدارس برگزار شده تا به لحاظ امنیتی، اجتماعی و فرهنگی حداقل مشکلات را شاهد باشیم.

وی یادآور شد: نصب کپسول آتش‌نشانی، جعبه کمک‌های اولیه، دریافت معاینه فنی از مراکز مربوط و انجام آزمایش هیدرواستاتیک از جمله موارد الزام شده به رانندگان سرویس مدارس است.

 

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.