| کد خبر: 147479 |

جاده بیجار – همدان در منجلاب بی توجهی و غفلت

به گفته رئیس پلیس راهور بیجار، جاده بیجار – همدان از ابتدای سال 96 تاکنون شاهد 80 صحنه تصادف بوده که منجر به خسارات مالی و جانی عدیده‌ای شده است.

تین نیوز

به گفته رئیس پلیس راهور بیجار، جاده بیجار – همدان از ابتدای سال 96 تاکنون شاهد 80 صحنه تصادف بوده که منجر به خسارات مالی و جانی عدیده‌ای شده است.

به گزارش ایسنا، جاده بیجار - همدان، قدیمی‌ترین راه ماشین رو کردستان، میلادش همزمان با جنگ جهانی اول بوده و امسال یکصد و دومین سال عمرش را با کوله بار خاطراتی از وعده‌های مسئولین مختلف پشت سر گذاشته است.

پروژه تکمیل جاده بیجار - همدان با گذشت بیش از چند دهه فعالیت مسئولان، همچنان در دست اقدام بوده و در میان مردم منطقه به جاده‌ای افسانه‌ای شهرت یافته است.

جاده‌ای که طی چند سال گذشته برگ برنده‌ای برای رسیدن نمایندگان به صندلی سبز بهارستان بود، پس از گذشت 34 سال از کلنگ زنی، تکمیل کردن آن هنوز به اتمام نرسیده است.

این راه بی پایان امروز برای مردم منطقه جنبه‌ی طنز هم پیدا کرده است، به طوری که از سال 1362 عملیات اجرایی آن آغاز شده و هنوز به ‌طور کامل به اتمام نرسیده است.

جاده بیجار - همدان، علاوه بر اینکه اهمیت زیادی در کوتاه شدن ارتباط شهرهای شمال غرب کشور با مرکز کشور دارد از طرفی موجب کاهش حجم ترافیک مسیر سنندج - همدان نیز خواهد شد.

با بهبود وضعیت راه‌های موجود بیجار که به‌عنوان شاهراه منطقه مطرح است، می‌توان بسیاری از مشکلات حمل و نقل استان‌های کردستان، همدان، آذربایجان غربی و زنجان را هم حل کرد.

با عبور از این جاده پر از دست انداز که نتیجه غفلت و ندانم کاری برخی مسئولان است این سوال به ذهن خطور می‌کند که آیا تاکنون گذر مسئولان استان و شهرستان به این جاده افتاده است یا خیر؟

عبدالمحمد زاهدی استاندار سابق کردستان، در جلسه شورای اداری شهرستان بیجار که در پنجم مرداد ماه سال گذشته برگزار شد، از بهره برداری جاده بیجار - همدان تا پایان سال مالی 95 خبر داد، اما به نظر می‌رسد بهره برداری از این محور همچنان در دست انداز اعتبارات گیر افتاده است.

جای سؤال است که چرا 94 کیلومتر از این جاده 149 کیلومتری که در حوزه استحفاظی همدان واقع‌شده به اتمام رسیده اما 55 کیلومتری که در حوزه استحفاظی استان کردستان و شهرستان بیجار بوده به اتمام نرسیده است و اگر مشکل، بودجه‌ای و اعتباری است باید برای همه استان‌ها این مشکل مشترک وجود داشته باشد که در این مورد متأسفانه شاهد نوعی تبعیض در اختصاص بودجه به استان‌ها هم هستیم.

وقوع 80 صحنه تصادف در جاده بیجار - همدان طی سال جاری

رئیس پلیس راهور بیجار در گفت‌‎وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه کردستان، از وقوع 80 صحنه تصادف در جاده بیجار - همدان در سال جاری تاکنون خبر داد.

سرهنگ اکبری گفت: در حوزه بیجار بابارشانی 37 تصادف و در ایستگاه گلتپه که حوزه همدان است 39 تصادف به ثبت رسیده است که در مجموع قریب به 80 صحنه تصادف در این جاده به وقوع پیوسته است.

قطعه اول جاده «بیجار- همدان» تا 20 روز آینده به بهره‌برداری می‌رسد

موضوع را از طریق اداره راه و شهرسازی شهرستان بیجار پیگیر شدیم که رئیس اداره مذکور اظهار کرد: قطعه اول جاده «بیجار - همدان» تا 20 روز آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

فرهاد اکبر ادامه داد: قطعه اول جاده «بیجار - همدان» با 95 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اتمام و فقط 3 کیلومتر از آسفالت آن باقی مانده که آن هم 15 تا 22 روز آینده به اتمام می‌رسد.

وی گفت: برای قطعه دوم جاده «بیجار - همدان» هم اعتباری بالغ بر 3 تا سه و نیم میلیارد تومان نیاز است که در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان بیجار تصریح کرد: باید جاده بیجار - همدان توسط حوزه مربوطه بازسازی شود چرا که روستاهای زیادی از این مسیر تردد می‌کنند.

وی در پایان با بیان اینکه جاده‌ها براساس تناژ معینی تعریف شده‌اند، افزود: تعدادی از ماشین‌های سنگین با اضافه بار غیرمجاز سبب ایجاد خسارت می‌شوند که در خرابی جاده‌ها بی‌تأثیر نیستند.


انتهای پیام
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.