| کد خبر: 142173 |

​رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان همدان خبر داد:

پاکسازی و رفع سد معبر 150 کیلومتر از حریم راه‌های همدان

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان همدان از انجام عملیات پاکسازی و رفع سد معبر 150 کیلومتر از حریم راه های همدان خبر داد.

تین نیوز

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان همدان از انجام عملیات پاکسازی و رفع سد معبر 150 کیلومتر از حریم راه های همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر ، رسول ابراهیم خانی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران گفت: درراستای بالا بردن سطح ایمنی تردد خودروها و حفظ حریم راه در محورهای مواصلاتی شهرستان همدان با همکاری و دستور مقام قضایی بیش از 150 کیلو متر حریم جاده آزاد سازی شد.

وی گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل برداشت محصولات کشاورزی و باغی در شهرستان همدان و آغاز فروش میوه توسط دست فروشان در حریم راه، این اداره در تیر ماه امسال نسبت به پاکسازی حریم و رفع سد معبر در محور های این شهرستان اقدام کرد.

ابراهیم خانی گفت: متاسفانه در محدوده محورهایی که از ورودی های شهر همدان و از محورهای اصلی استان محسوب می شود سد معبر برخی متخلفان تردد ایمن مسافران را با مشکل مواجه کرده و سبب اخلال در امر تردد وسایل نقلیه شده بود که توسط راهداران و با اخذ حکم قضایی مبنی بر رفع سد معبر و محدثات ایجاد شده در حریم راه نسبت به جمع آوری آنها اقدام شد.

وی عنوان کرد: این اداره در راستای فعالیت های خود در زمینه آزاد سازی حریم راه ها نسبت به جمع آوری تابلوهای تبلیغاتی به تعداد 16 عدد و طره و سایبان 55 مورد و صدور و تسلیم اخطاریه 90 مورد به دست فروشان اقدام کرده است.

وی اضافه کرد: با همکاری نیروی انتظامی و همیاری مردم این بخش از عملیات پاکسازی حریم راه سرعت بیشتری به خود گرفت که این امر علاوه بر تسهیل در تردد رفت و آمد خودروها نقش بسزایی درکاهش تصادفات و حوادث جاده‌ای دارد.

ابراهیم خانی گفت: به استناد مواد ۶، 7 و 17 قانون اصلاح ایمنی راه‌ها؛ احداث هرگونه ساختمان، دیوارکشی، تاسیسات و آلاچیق بدون اخذ مجوز از این اداره ممنوع بوده و متقاضیان باید برای دریافت مجوز به ادارات مرتبط مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه همدان از استان گردشگری محسوب می شود، افزود: به منظور رفاه حال مسافرین در تردد از محورهای مواصلاتی اداره شهرستان سعی دارد جهت ارائه خدمات جاده ای و افزایش ایمنی سفر خاطره انگیزی را برای گردشگران رقم بزند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان همدان اضافه کرد: به منظور اطلاع رسانی، چند قطعه بیلبورد و بنر با موضوع «ممنوعیت فروش اجناس و محصولات کشاورزی در حریم راه» در محور های مواصلاتی این شهرستان نصب شد.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.