| کد خبر: 141839 |

معاون شرکت راه‌آهن در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اعلام زمان بهره ‌برداری از راه‌آهن تهران-همدان

معاون مسافری شرکت راه‌آهن با بیان اینکه «در حال انجام مطالعاتی برای دست‌یابی به سرعت سیر بالا در راه‌آهن تهران-همدان هستیم» گفت: طبق برآورد معاونت مسافری شرکت راه‌آهن، این خط تا دو ماه آینده به آمادگی‌های لازم جهت بهره‌برداری نزدیک می‌شود.

تین نیوز

معاون مسافری شرکت راه‌آهن با بیان اینکه «در حال انجام مطالعاتی برای دست‌یابی به سرعت سیر بالا در راه‌آهن تهران-همدان هستیم» گفت: طبق برآورد معاونت مسافری شرکت راه‌آهن، این خط تا دو ماه آینده به آمادگی‌های لازم جهت بهره‌برداری نزدیک می‌شود.

میر حسن موسوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به وضعیت بهره برداری از راه‌آهن تهران- همدان اظهار داشت: راه‌آهن همدان که با حضور رئیس جمهوری به شبکه ریلی کشور متصل شده است، بعد از برگزاری تشریفات نقل و انتقال از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل به شرکت راه‌آهن تحویل داده شد.

وی با بیان اینکه قطارهای مسافری از دوم مرداد ماه به طور مرتب هفته‌ای دو مرتبه از همدان به مقصد مشهد و برعکس تردد خواهد دارند، افزود: حدود یک ماه قبل اولین قطار مسافری خط همدان به مقصد شهر مشهد راه اندازی شد و از همان روز بلیت‌ها به صورت پیش فروش اینترنتی در اختیار متقاضیان قرار گرفت.

معاون مسافری شرکت راه‌آهن از بررسی میزان تقاضای سفر در مسیر راه‌آهن تهران-همدان خبر داد و گفت: با توجه به پیشبینی سرعت سیر بالا بر روی روی راه‌آهن همدان، ‌شرکت راه‌آهن در حال انجام مطالعاتی برای دست‌یابی به سرعت مطلوب برای سیر قطارها است و طبق برآورد معاونت مسافری شرکت راه‌آهن، این خط از دو ماه آینده به آمادگی‌های لازم جهت بهره‌برداری نزدیک می‌شود.

موسوی در ادامه از رفع مشکلات فنی قطار نخجوان-مشهد خبر داد و گفت: طی مذاکره مقرر شد که طرف مقابل از زمان مذاکره ظرف 40 روز مشکلات مربوط به واگن‌ها را برطرف کنند تا مجدد فعالیت این خط از سر گرفته شود.

وی در ادامه با اشاره به رویکرد راه‌آهن برای توسعه قطار‌های گردشگری ابراز داشت: قطار برنامه‌ای گردشگری تهران-سواد کوه هم اکنون در دست بهره برداری است. همچنین در حال مذاکره برای مذاکره با شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی مسافری در مسیرهای تبریز-جلفا، تبریز-رازی و محور جنوب هستیم تا مطابق با فصول، زیبایی‌های طبیعی، اماکن تاریخی و تقاضا، قطارهای گردشگری برنامه‌ای را ایجاد کنیم.

معاون مسافری شرکت راه‌آهن با اشاره به میزان تقاضا در محور جنوب خاطرنشان کرد: این محور هیچ‌گاه با کاهش تقاضا مواجه نشده و همواره از ضریب اشغال مناسبی برخوردار بوده است. به علاوه دستورات لازم از سوی معاونت فنی و امور زیربنایی شرکت راه‌آهن برای جلوگیری از تکرار حوادثی مانند خروج واگن ها از خط ابلاغ شده است.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.