| کد خبر: 141615 |

معاون وزیر راه و شهرسازی:

کهن شهر همدان مظهر تمدن ایران‌شهری است

معاون وزیر راه و شهر سازی در آیین کلنگ‌زنی طرح پیاده راه میدان امام خمینی(ره) و خیابان اکباتان شهر همدان گفت: کهن شهر همدان پایتخت اولیه ایران بوده و برخوردار از بسیاری از مظاهر تمدن ایران‌شهری است.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهر سازی در آیین کلنگ‌زنی طرح پیاده راه میدان امام خمینی(ره) و خیابان اکباتان شهر همدان گفت: کهن شهر همدان پایتخت اولیه ایران بوده و برخوردار از بسیاری از مظاهر تمدن ایران‌شهری است.

محمد سعید ایزدی در آیین کلنگ‌زنی طرح پیاده راه میدان امام خمنی(ره) و خیابان اکباتان شهر همدان با بیان این مطلب عنوان کرد: اجرای طرح پیاده راه درهمدان موید تلاش وزارت راه و شهرسازی برای توسعه فضاهای مدنی در شهرها است.

ایزدی گفت: اجرای این طرح می‌تواند به ایجاد فضاهای مدنی برای شهری که مستحق وجود این گونه فضاهاست، کمک کند.

وی افزود: کهن شهرهمدان پایتخت اولیه ایران بوده و برخوردار از بسیاری از مظاهر تمدن ایران شهری است.

به گزارش ایرنا، محمدناصر نیکبخت، استاندار همدان نیز در این مراسم گفت: تیم‌های کارشناسی در کار مطالعاتی و اجرای طرح پیاده راه بوعلی رفاه حال شهروندان را مد نظر قرار داده‌اند.

نیکبخت با بیان اینکه در اجرای فاز اول این پروژه در محور خیابان بوعلی ، شاهد قدردانی و رضایت مردم و گردشگران بودیم، افزود: این طرح نیز به مثابه طرح پیاده راه بوعلی پیش می‌رود با این وجود انتظار دارم با قاطعیت و جدیت طرح پیاده راه اکباتان اجرایی شود.

وی تاکید کرد: باید شهرداری و شورای شهر در اجرای این طرح با مردم مدارا و همراهی داشته باشند تا اقشار مختلف نگران هیچ مساله‌ای نباشند و بدانند رفاه آنها در اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.

استاندار همدان گفت: شهر بزرگ و تاریخی همدان مستحق فعالیت‌های عمرانی ارزشمند و شایسته‌ای است تا در زمینه گردشگری بیش از گذشته به کشور و جهان معرفی شود.

نیکبخت افزود: این طرح می‌تواند در معرفی بهتر این استان در کشور و جهان و زیبا‌سازی شهر همدان تاثیر و نقش بسزایی داشته باشد.

استاندار همدان عنوان کرد: قرار بر این است هرهفته نشستی با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان برای تسریع در ادامه اجرای پیاده راه اکباتان برگزار شود.

نیکبخت بیان کرد: همه مردم باید بدانند که این طرح‌ها برای رفاه آنها اجرایی می‌شود و رفاه آنها از جمله مسیر برای تردد خودروها در این طرح لحاظ و پیش‌بینی شده است.

شهردار همدان نیز ابراز امیدواری کرد، همان گونه که پیاده راه بوعلی به خوبی تکمیل شد، شاهد اجرای طرح پیاده راه در میدان اصلی شهر همدان و خیابان اکباتان در موعد پیش‌بینی شده باشیم.

سیدمصطفی رسولی افزود: اجرای این طرح یک نوید و خبر مبارک برای کسبه فعال در این خیابان است چرا که ارزش افزوده برای آنها به همراه دارد همچنین هویت دیرینه همدان را به این شهر بازمی ‌گرداند.

طرح پیاده راه میدان امام خمینی (ره) و خیابان اکباتان شهر همدان با پیش بینی اعتبار 59 میلیارد ریال در شش ماه اجرایی می‌شود. طرح پیاده راه در خیابان بوعلی همدان نیز در سطح 20 هزار متر مربع سال گذشته اجرا شد.

به منظور ادامه اجرای طرح پیاده‌‌راه‌سازی در سایر خیابان‌های منتهی به میدان امام خمینی(ره) کلنگ‌‌زنی پیاده‌‌راه‌‌سازی میدان امام خمینی(ره) و خیابان اکباتان با حضور معاون وزیر راه‌وشهرسازی، استاندار همدان، معاون امور عمرانی استاندار، معاون برنامه‌‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری همدان، شهردار همدان، مدیران شهرداری مناطق، اعضای شورای شهر، معاون فنی و عمرانی شهرداری، رئیس اتاق اصناف، مدیران و مسئولان مربوط و اقشار مختلف مردم در میدان امام خمینی(ره) انجام شد.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.