| کد خبر: 140348 |

معاون حمل‌ونقل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان اعلام کرد:

سامانه سپهتن ناظر بر سرعت ناوگان و حرکات خطرساز رانندگان در جاده‌ها

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان گفت: با نصب سامانه سپهتن روی ناوگان مسافربری عمومی میزان سرعت و حرکات خطرساز راننده به صورت آنلاین به مراکز پلیس‌راه مخابره می‌شود.

تین نیوز

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان گفت: با نصب سامانه سپهتن روی ناوگان مسافربری عمومی میزان سرعت و حرکات خطرساز راننده به صورت آنلاین به مراکز پلیس‌راه مخابره می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان، مصطفی پناهنده بیان کرد: یکی از دغدغه‌های مسئولان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کنترل عملکرد ناوگان حمل‌ونقل مسافربری بوده و در راستای افزایش ایمنی سفرهای برون‌شهری و نظارت دقیق بر عملکرد ناوگان مسافربری کلیه اتوبوس‌های بین‌شهری استان همدان به سامانه سپهتن مجهز شدند.

وی با اعلام در استان همدان 2918 نفر راننده و 303 دستگاه اتوبوس؛ دارای کارت هوشمند رانندگی و ناوگان فعال می‌باشند گفت: به منظور تحقق نظارت دقیق بر عملکرد رانندگان در این بخش، 100 درصد اتوبوس‌های مسافربری استان همدان به این سامانه مجهز شده‌اند.

وی تصریح کرد: سپهتن سیستمی است که مجهز به دریافت‌کننده امواج ماهواره‌ای ردیابی بوده و قابلیت نصب در داخل ناوگان حمل‌ونقل عمومی مانند اتوبوس‌ها و کامیون‌ها و...را داشته و با برقراری ارتباط پایدار با خودرو، موقعیت و سرعت خودرو را محاسبه می‌کند.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گفت، از مزیت‌های دستگاه سپهتن؛ عدم لزوم مراجعه راننده به پلیس‌راه به صورت فیزیکی و جلوگیری از اتلاف زمان راننده و مسافران، اعمال محدودیت‌های زمانی و سرعتی به صورت دقیق بر راننده در هنگام رانندگی است.

وی ایجاد زیرساخت مناسب جهت شناسایی رانندگان متخلف و اعمال قانون به‌صورت کاملاً مشخص در زمان مناسب، ارائه گزارشات آنلاین به شرکت‌های مسافربری جهت کنترل دقیق و لحظه به لحظه ناوگان خودرویی را از دیگر مزایای این طرح دانست.

پناهنده با بیان اینکه تمام اطلاعات خودرو از قبیل مشخصات راننده، تخلفات، سرعت مجاز به وسیله سامانه هوشمند سپهتن ارزیابی می‌شود؛ افزود: یک دوربین مجهز به سنسور بالای سر راننده نصب شده است و تمام حرکات خطرساز از سوی راننده را ضبط می‌کند

معاون حمل‌ونقل این اداره کل با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم جهت مانیتورینگ و کنترل سامانه با پلیس‌راه صورت گرفته است، تصریح کرد: همچنین کلاس‌های آموزشی رانندگان به جهت نصب دستگاه سپهتن توسط این اداره برگزار شده است.

پناهنده با بیان اینکه ایمنی راه‌ها و جاده‌های کشور نقش به سزایی در امنیت و آسایش مردم دارد، افزود در راستای افزایش ایمنی راه‌ها طی سال‌های اخیر مواردی چون دوربین‌های کنترل سرعت، سامانه‌های تردد شمار، تابلوهای هشدار و اطلاع‌رسانی، سامانه‌های کنترل سرعت و... در جاده‌ها تعبیه و مورد استفاده قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.