| کد خبر: 137535 |

فردا حرکت اولین قطار از ایستگاه راه آهن همدان به مقصد مشهد مقدس

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان در مجلس از حرکت اولین قطار از ایستگاه راه آهن همدان در روز بیستم تیرماه به سمت مشهد مقدس با حضور خانواده معظم شهدا خبرداد.

تین نیوز

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان در مجلس از حرکت اولین قطار از ایستگاه راه آهن همدان در روز بیستم تیرماه به سمت مشهد مقدس با حضور خانواده معظم شهدا خبرداد.

امیر خجسته در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت با اشاره به آخرین وضعیت راه اندازی راه آهن تهران- همدان اظهار داشت: قریب به 38 سال مردم استان همدان در انتظار ورود قطار به این استان بودند که این امر محقق شده و آن ها فردا (سه شنبه)برای اولین بار صدای سوت قطار را خواهند شنید.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با پیگیری های مجمع نمایندگان استان کار ریل گذاری در این پروژه ریل به اتمام رسید، خاطرنشان کرد: از 33 هزار مترمربع زیر بنای ایستگاه راه آهن 800 متر مربع آماده سرویس دهی است.

خجسته تصریح کرد:از روز سه شنبه( فردا) کار بلیت فروشی اینترنتی در آژانس های مسافربری در سراسر کشور آغاز می شود .

وی ادامه داد:ابتدا قرار بود که در هفته یک قطار از ایستگاه همدان به مشهد حرکت کند که با رایزنی های انجام شده درحال حاضر به هفته ای 4 قطار افزایش یافت و در آینده ای نزدیک به یک روز درمیان در هفته خواهد رسید.

خجسته با اشاره به اینکه این خبر بسیار خوبی برای مردم همدان است و کار بزرگی است که با تلاش همه مسئولان استان به ثمر رسیده است افزود: در خصوص ایستگاه راه آهن باید گفت که ایستگاه فعلی 15 کیلومتر تا شهر فاصله دارد، افزود: از آنجایی که قرار بود ایستگاه دوم در داخل شهر و در مجاورت ترمینال باشد، کار مطالعات پروژه انجام شده و امیدواریم عملیات احداث آن بزودی آغاز شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای راه آهن تهران- همدان حدود 1000 میلیارد تومان هزینه شده است، افزود:این شروع کار است و کار بسیار بزرگ و عظیمی خواهد بود؛از همه دست اندرکارانی که به صورت شبانه روز با این پروژه درگیر بودند، سپاسگزاریم.

با توجه به تحریم ها،استان همدان جزء استان هایی بوده است که به طور ویژه در این مسیر حرکت کرد و پیگیری ها مستمر و مداومی برای تحقق آن انجام شد.

عضوهیئت رئیسه کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مردم همدان از افتتاح خط آهن تهران- همدان خوشحال هستند، گفت: در حال حاضر نیز عملیات ریل گذاری همدان- سنندج آغاز شده است.

 

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.