| کد خبر: 137257 |

خبرنگاران و خانواده های شهدا نخستین مسافران قطار همدان_ مشهد

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه قطار همدان_ مشهد ( ۲۰ تیر) جاری راه اندازی می شود، گفت: خبرنگاران و خانواده های شهدا نخستین مسافران قطار همدان_ مشهد هستند.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه قطار همدان_ مشهد ( ۲۰ تیر) جاری راه اندازی می شود، گفت: خبرنگاران و خانواده های شهدا نخستین مسافران قطار همدان_ مشهد هستند.

 

فرهاد فرزانه، مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان به خبرنگار شبستان گفت:  قطار همدان- مشهد از قطارهای شرکت راه آهن است که با نخستین حرکت آن خبرنگاران و خانواده های شهدا به مشهد مقدس مشرف می شوند.

 

وی با بیان اینکه واگن‌های این قطار چهار تخته با کیفیت مناسب است، افزود: در حال حاضر ایستگاه راه آهن در منطقه رباط شورین همدان است و همچنین طراحی ایستگاه درون شهری نیز در حال انجام می باشد.

 

وی تصریح کرد: بعد از اولین سفر، اواخر تیرماه و یا در نهایت اوایل مردادماه آژانس‌های مجاز به فروش بلیت مشخص خواهد شد و مردم می‌توانند برای خرید بلیت به این آژانس‌ها مراجعه کنند.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان در خصوص پروژه راه آهن تهران_همدان_ سنندج نیز گفت: این پروژه به طول 410 کیلومتر به صورت یک خطه با سرعت 160 کیلومتر در ساعت برای مسافران و 120 کیلومتر در ساعت برای باری طراحی شده است.

 

فرزانه خاطرنشان کرد: قطار تهران_همدان_سنندج در مسیر خود از شهرهای تهران، رباط کریم، ساوه، فامنین، همدان، بهار، قروه و سنندج عبور می کند.

 

وی ابراز داشت: عملیات اجرایی این پروژه از سال 80 آغازشده و 9700 میلیارد تومان هزینه در برداشته است که افزایش ظرفیت جا به جایی مسافر 2 میلیون نفر و بار 4 میلیون تن است.

 

وی بیان داشت: کاهش سوانح و تلفات جاده ای، کاهش زمان سفر، اتصال استان های همدان و کردستان به شبکه راه آهن سراسری از جمله مزایای این طرح است.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.