| کد خبر: 105586 |

اتمام عملیات راه‎سازی روستای قشلاق قباد ملایر

تین‌نیوز| رئیس اداره راه و شهرسازی ملایر گفت: عملیات راه‌سازی راه روستایی قشلاق قباد، از توابع بخش مرکزی ملایر توسط اکیپ فنی و اجرایی اداره راه و شهرسازی ملایر پایان یافت.
 
جواد نگاهداری افزود: سال گذشته راه‌سازی راه‌های روستایی ده‌شاکر، هزارجریب، قدیمی، مالیچه، هریرز، گولوند، سلطانیه، توتل و فوران و دره‌راست یا آسفالت شده‌اند و یا به مرحله آسفالت رسیده‌اند.
 
وی اظهار کرد: در ادامه این روند، راه روستایی قشلاق قباد به طول 2 کیلومتر و عرض 5.5 متر و با حجم عملیات خاکی حدود 5500 مترمکعب و هزینه‌ای معادل 2.4 میلیارد ریال احداث شد.
 
نگاهداری با بیان اینکه یک پل نیز در مسیر راه تعریض و بهسازی شد، ادامه داد: یکی از اولویت‌های اصلی ما در سال اقدام و عمل، خدمت‌رسانی مضاعف به روستائیان است.
 
رئیس اداره راه و شهرسازی ملایر به اهمیت و ضرورت پرداختن به توسعه روستایی اشاره و اظهار کرد: سکونت درصد قابل توجهی از جمعیت کشور در فضاهای روستایی، انسانی بودن مسأله توسعه روستایی را ایجاب می‌کند، در واقع به لحاظ انسانی، لازم است که مردم ساکن روستاها، به ویژه افراد فقیر، هم‌پای انسان‌هایی که در شهرها زندگی می‌کنند از این فرصت‌ها استفاده کنند.
 
نگاهداری نقش روستائیان و کشاورزان در تولید محصولات غذایی و کشاورزی را از دیگر ضرورت‌های توسعه روستایی دانست و افزود: طبق بررسی‌های انجام شده، بیش از ۸۰ درصد فعالیت‌ها و تولیدات کشاورزی مربوط به روستاهاست.
 
وی ادامه داد: با درنظرگرفتن این نکته که امنیت غذایی، امروزه از اهداف مهم توسعه پایدار به شمار می‌رود، ضرورت و اهمیت توسعه روستایی بیشتر می‌شود.
 
نگاهداری یادآورشد: از لحاظ زیست‌محیطی، حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد عرصه‌های طبیعی کشور تحت کنترل و فعالیت روستائیان است، به همین علت توسعه روستاها، از این جنبه که می‌تواند به حفظ سرزمین و بقای آن کمک کند، حایز اهمیت است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.