| کد خبر: 107772 |

تاکید برسرمایه گذاری در پژوهش‌های مرز دانش و ورود سرمایه‌داران به عرصه فناوری

تین نیوز| معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با اعلام افزایش حمایت از پژوهش‌های مرز دانش در کشور گفت: کشورمان در عرصه سواحل، بنادر و حوزه دریا دارای ظرفیت‌های خارق‌العاده‌ای است که شکوفا شدن این ظرفیت‌های مغفول‌مانده نیازمند شناخت درست از ظرفیت استعدادهای جوان کشورمان است.

 دکتر سورنا ستاری در گشایش دوازدهمین همایش بین‌المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی نیروی انسانی جوان کشورمان را موهبتی ارزشمند و زمینه‌ساز توسعه کشور در تمامی عرصه‌ها دانست و افزود: درحالی‌که از حیث تربیت فارغ‌التحصیل رشته‌های فنی و مهندسی پنجمین جایگاه جهانی را به خود اختصاص داده‌ایم و کشور از موهبت بیش از چهار و نیم میلیون دانشجو بهره می‌برد؛ اما همچنان خلأ بزرگی در فعال کردن و ارتباط دانشجویان با حوزه‌های راهبردی و مهمی چون دریا وجود دارد.

وی یکی از رویدادهای مهم و اثرگذار محقق شده در بحث طرح های کلان ملی معاونت علمی را پروژه پایش و پیش‌بینی دریایی کشور اعلام کرد و افزود: معاونت علمی توجه ویژه‌ای به مشتری داشتن طرح‌های کلان ملی فناوری داشته و یکی از ویژگی‌های برجسته این طرح کلان ملی حضور مشتری در فرآیند اجرایی آن بوده است. به طوری که با نظارت بر بخش‌های گوناگون این پروژه رضایت خود را نسبت به عملکرد آن ابراز داشته‌اند.

رییس بنیاد ملی نخبگان فعالیت بیش از هزار استارتاپ فناور را نویدبخش تحول جدی در عرصه اقتصاد دانش‌بنیان کشور دانست و گفت: این استارتاپ‌ها که توسط آینده سازان کشور فعالیت می‌کنند، با نوآوری و اعتماد به نفسی که به جامعه تزریق می‌کنند، می‌توانند زمینه‌ساز پیشرفت اقتصاد دانش‌بنیان کشور باشند. اما از سوی دیگر باید بخش‌هایی که در عرصه نوآوری این استارتاپ ها فعال هستند، پذیرای ایده‌ها و نوآوری آنان باشند .

معاون علمی و فناوری رییس جمهور ضرورت سرمایه گذاری جدی در پژوهش‌های مرز دانش، ورود سرمایه‌داران به عرصه فناوری، توسعه سرمایه‌گذاری خطرپذیر و ارتباط صنایع بزرگ با شرکت‌های فناور را لازمه‌های اساسی توسعه اقتصاد دانش‌بنیان دانست.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.