| کد خبر: 169463 |

شماره 168 هفته‌نامه حمل‌ونقل منتشر شد؛

◄ خواندنی هایی برای متخصصان حوزه حمل‌ونقل

«وزارت راه و شهرسازی توسعه جاده‌های شمالی کشور را به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های خود تعریف کرده و در کنار دیگر جاده‌ها آزادراه تهران-شمال به‌عنوان طرحی بسیار مهم با قدرت ادامه پیدا می‌کند. پس از نهایی شدن کار در قطعه نخست، افتتاح قطعه دوم در دستور کار می‌گیرد و سپس با پیگیری بنیاد، کار اجرایی در قطعه سوم آغاز می‌شود تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن در اختیار مردم قرار گیرد.» این بخشی از یادداشت خیرالله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی بود که با تیتر «سخت‌ترین پروژه در پویاترین کارگاه» در شماره 168 هفته‌نامه « حمل‌ونقل» منتشرشده است.

تین نیوز

«وزارت راه و شهرسازی توسعه جاده های شمالی کشور را به عنوان یکی از اصلی ترین اولویت های خود تعریف کرده و در کنار دیگر جاده ها آزادراه تهران-شمال به عنوان طرحی بسیار مهم با قدرت ادامه پیدا می کند. پس از نهایی شدن کار در قطعه نخست، افتتاح قطعه دوم در دستور کار می گیرد و سپس با پیگیری بنیاد، کار اجرایی در قطعه سوم آغاز می شود تا در کوتاه ترین زمان ممکن در اختیار مردم قرار گیرد.» این بخشی از یادداشت خیرالله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی بود که با تیتر «سخت ترین پروژه در پویاترین کارگاه» در شماره 168 هفته نامه « حمل ونقل» منتشرشده است.

اما سرمقاله این شماره به قلم سردبیر هفته نامه است. سلیمان محمدی در یادداشتی با تیتر « سنگر سکوت» به تیتر هفته گذشته «حمل و نقل» که به موضوع فروش 50 هواپیما به ایران اختصاص داشت، پرداخته است. او در این یادداشت نوشته است که خیلی ها با او و دفتر هفته نامه تماس گرفته اند و از اشتباه بودن این تیتر صحبت کرده اند. او از بی تفاوتی مدیران و متخصصان حوزه حمل ونقل گلایه کرده و نوشته است که «انگار همه چیز به آخر خط رسیده و دیگر کسی حتی انگیزه ای برای دفاع از دیدگاه و موضع خود را ندارد و این بدترین شرایط برای پیشرفت و مانایی یک حوزه است.»

«حمل و نقل» در صفحه مسکن و شهرسازی این هفته 9 گام پیشنهادی برای ایجاد تعادل در بازار ملک را بررسی کرده است. در این گزارش که با تیتر « نسخه وزیر برای رفع التهاب بازار مسکن» منتشرشده، بیان شده است که « از میان گام های پیشنهادی برخی از کارشناسان مسکن با اشاره به تجربه سایر کشورها در مهار رشد قیمت مسکن، مالیات بر عایدی سرمایه، را یکی از ابزارهای مؤثر برای تعادل بخشی در بازار مسکن معرفی می کنند.»

ابراهیم نکو، نماینده سابق مجلس نیز در گفتگو با «حمل ونقل» در واکنش به اخباری مبنی بر لزوم استفاده دوباره از کارت های سوخت شخصی در جایگاه های سوخت، بیان کرده است که « امروز بازگشت به کارت سوخت به معنای فرستادن پیامی به جامعه مبنی بر وجود مشکلات در حوزه است، بنابراین اولین اشکال همین است که دولت نباید در این زمینه ورود کند.» این گفتگو که با تیتر « کارت سوخت فساد و رانت می آورد» در صفحه جاده ای هفته نامه « حمل ونقل» منتشرشده است و به همراه آن یادداشت هایی نیز از موسی الرضا ثروتی، نماینده سابق مجلس و کوروش کرم پور، عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره کارت سوخت منتشرشده است.

در صفحه ریلی هفته نامه «حمل ونقل» می توانید گفت وگو با عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی دولت دوازدهم را بخوانید. در این گفتگو که با تیتر « پایبندیم» منتشرشده است، آخوندی بیان کرده است که « با وجود اعمال تحریم های اقتصادی توسط آمریکا علیه کشور، ما یک قرارداد نیم میلیارد یورویی را امضا کردیم و این نشان داد که ما و همچنین شرکای اقتصادی مان به تعهداتمان در برجام پایبندیم و فشار آمریکا کارگر نبوده است.»

«در حالی که عرضه خودروی ارزان مطابق با سطح درآمدی همه اقشار جامعه به عنوان یکی از معضلات کشور در بحث آسیب ها و حوادث جاده ای مطرح می شود، برخی کارشناسان معتقدند تهیه خودرو از حقوق اولیه شهروندان محسوب شده و با توجه به ضعف موجود در حمل ونقل عمومی نمی توان انتظار داشت حقوق اولیه شهروندان تحت الشعاع موضوعاتی قرار گیرد که در نتیجه زیرساخت های نامناسب ایجاد شده است.» این بخشی از گزارش آسیب شناسی وجود خودروهای با قیمت پایین در بازار بود که در صفحه خودرو هفته نامه «حمل ونقل» با تیتر « ارابه های ارزان ایران» منتشرشده است.

«گعده های هوایی»، « نگرانی از انحصار انحصاری IRISL»، « بحران تحریم بیخ گوش مترو»، «جهش شدید تورم در بخش حمل ونقل»، «سفر با طولانی ترین خطوط ریلی دنیا»، «نفس های آخر طلسم 44 ساله» و .... تیترهای برخی از گزارش های منتشرشده در شماره 168 هفته نامه «حمل ونقل» است. همچنین در این شماره از «حمل ونقل» می توانید گفتگو با حجت الله میرزایی، معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شوراهای شهرداری تهران را در صفحه شهری بخوانید.

هفته نامه «حمل ونقل» در 16 صفحه دوشنبه هر هفته با قیمت سه هزار تومان منتشر می شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.