| کد خبر: 167176 |

◄ از تجمع کامیون‌داران تا پرونده‌ای درباره ایران 140 در شماره تازه «حمل‌ونقل»

شماره 163 هفته‌نامه حمل‌ونقل با بررسی مهم‌ترین چالش‌های صنعت حمل‌ونقل هوایی، ریلی، جاده‌ای و دریایی منتشر شد.

تین نیوز

شماره 163 هفته‌نامه حمل‌نقل با بررسی مهم‌ترین چالش‌های صنعت حمل‌ونقل هوایی، ریلی، جاده‌ای و دریایی منتشر شد.

به گزارش تین‌نیوز، این شماره که همزمان با تجمعات رانندگان کامیون به چاپ رسیده، در تیتر اصلی خود با عنوان «درد ارابه آهنین، کد یمین و عرق جبین» به مهم‌ترین مطالبات صنفی این قشر از جمله ایجاد سازوکار مناسب برای افزایش کرایه حمل، حذف عوارض گمرکی و تعدیل هزینه بیمه رانندگان پرداخته است. اتفاق مهم و جالبی که در شماره آخر هفته‌نامه حمل‌ونقل افتاده، این است که ارتباط مطالبات رانندگان با وزارتخانه‌های نفت، راه‌وشهرسازی، کارو رفاه اجتماعی، وزارت کشور و وزارت صنعت بر اساس زمینه بروز آنها و در قالب یک جدول دقیق نیز بررسی شده است.

عکس یک این شماره با تیتر «افتاد که افتاد» به واکنش نادر قاضی‌پور، نماینده اصول‌گرای مجلس  به تعطیلی کارخانه هواپیماسازی ایران‌140 می‌پردازد. این نماینده مجلس معتقد است که ایران140 با وجود سقوط‌های مکرر، مشکل ساختاری و فنی نداشته و فقط کیفیت موتور آن باید تغییر کند که به‌زعم قاضی‌پور این اتفاق هم مستلزم افزایش نقدینگی تخصیص‌یافته به این صنعت است.

بررسی قانون معافیت صنعت ریلی از مالیات بر ارزش افزوده که حدود 14 ماه از تصویب آن می‌گذرد، موضوع دیگری است که وضعیت فعلی این صنعت را با مشکل مواجه کرده و در این شماره هفته‌نامه مورد بررسی قرار گرفته است.

سرمقاله شماره 163 با عنوان «تکلیف بی‌اعتنایی به اجرای قانون چیست» به قلم علیرضا طاری‌بخش، مفاد قانون معافیت صنعت ریلی از مالیات بر ارزش افزوده را به دقت بررسی کرده و اذعان داشته که پیگیری عدم تمکین از قوانین مصوب کشور را باید به دیوان عدالت اداری سپرد.

صدیف بدری، نماینده مجلس نیز در یادداشتی با عنوان «سازمان امور مالیاتی باید غرامت شبکه ریلی را بدهد» بررسی همین موضوع را از نظر گذرانده است. این نماینده مجلس عمل به معافیت صنعت ریلی از مالیات بر ارزش افزوده را متضمن رشد صنعت ریلی می‌‌داند و معتقد است که عمل نکردن به این قانون، صنعت ریلی را مجبور به پرداخت غرامتی کرده که سازمان امور مالیاتی باید آن را بپردازد.

از دیگر یادداشت‌های صفحه اول می‌توان به یادداشت علیرضا منظری درباره لزوم پرهیز از اتخاذ تصمیم‌های سلیقه‌ای در توسعه ناوگان هوایی اشاره کرد. منظری در یادداشت خود می‌گوید: اگرچه با در نظر گرفتن مسائل و موانع سیاسی خرید از برخی از سازندگان هواپیما با مشکل مواجه بوده اما لازم است به دور از حواشی به بررسی نظرات کارشناسانه در این زمینه پرداخت.

یادداشت دیگر صفحه نخست، به برگزاری رالی دوستی که به ابتکار دولت هند برگزار شده و فرصت مغتنمی است برای معرفی کریدور  ترانزیتی شمال-جنوب به ملت‌های ایران، آذربایجان، روسیه و هند می‌پردازد. این رالی که هم‌اکنون در حال برگزاری است 10 اردیبهشت از شهر بندرعباس آغاز شده و با عبور از شیراز و اصفهان به تهران رسیده است و قرار است با عبور از مرز آستارا به آذربایجان و روسیه برود. جزئیات این رالی دوستانه را در این شماره هفته‌نامه می‌توانید بخوانید.

از عناوین مهم صفحه نخست می‌توان به «آخرین هشدار؛ برداشت از حساب بدهکارها» در صفحه 12، «پتانسیل مقابله با تحریم‌ها را داریم» در صفحه 10 و مالیاتی‌ها تمکین نمی‌کنند در صفحه 7 اشاره کرد. دیگر عناوین صفحه نیز «نقشه راه تعدیل قیمت در بازار مسکن» صفحه4؛ «تامین هزینه‌های ملی از دخل ملی» صفحه 11؛ «مدیریت منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام با ساختار جدید» صفحه 12؛ «پوست‌اندازی زیرزمینی تهران» صفحه 13 هستند.

همچنین شما مخاطبان گرامی می‌توانید طبق روال قبلی برای ارائه نظرات، نقدها و پیشنهادات خود، با  ما از طرق زیر در ارتباط باشید:

شماره پیامک: 30004114

آدرس ایمیل:info@tweekly.ir

شماره تماس: 44603785-021

bot تلگرام: tinnewsbot@

تلگرام:  tweekly_ir@

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.