| کد خبر: 158815 |

انتشار شماره 146 هفته‌نامه حمل‌ونقل:

◄ نگاهی دقیق به بودجه فصل حمل‌ونقل در شماره146 هفته‌نامه حمل‌ونقل

شماره 146 هفته‌نامه حمل‌ونقل با بررسی مهم‌ترین چالش‌های روز صنعت، مثل معضل آلودگی هوای پایتخت و موضوع ساخت‌وسازهای شهری و مسائل مربوط به بودجه 97 در عرصه حمل‌ونقل منتشر شد.

تین نیوز

شماره 146 هفته‌نامه حمل‌ونقل با بررسی مهم‌ترین چالش‌های روز صنعت، مثل معضل آلودگی هوای پایتخت و موضوع ساخت‌وسازهای شهری و مسائل مربوط به بودجه 97 در عرصه حمل‌ونقل منتشر شد.

تیتر اصلی این شماره، با نگاهی دقیق‌تر به موضوع بودجه با عنوان «سهم حمل‌ونقل از «کیک» بودجه» مباحث مربوط به تدوین بودجه 97 در توسعه کلی صنعت حمل‌ونقل می‌پردازد. این گزارش از رهگذر بررسی شیوه تدوین و تصویب بودجه در ایران، نگاهی دقیق به بودجه فصل حمل‌ونقل در سال آینده کرده است. مطالعه سهم هر چهار حوزه حمل‌ونقلی سرفصل‌های بعدیِ بررسی مسائل مربوط به بودجه هستند.

عکس یک که شرح مفصل آن را در صفحه 11 می‌خوانید، مربوط به برنامه محسن پورسید آقایی، معاون حمل‌ونقل شهرداری تهران برای مهار آلودگی هوای پایتخت با بودجه‌ای معادل 8هزار میلیارد تومان است. خبرنگار ما در این گفت‌وگو درباره جایگزینی موتورهای برقی بجای بنزینی و نصب فیلتر دوده نظر این مقام مسئول را جویا می‌شود.

«بفرمایید خودتان جای وزیر بنشینید»، عنوان گفت‌وگوی خبرنگار هفته‌نامه با امیر امینی است که معاون برنامه‌ریزی وزارت راه‌وشهرسازی در آن، نسبت به بی‌توجهی به نظرات وزارت‌خانه متبوع برای تعیین اعتبار ردیف‌های اولویت این دستگاه گله می‌کند.

سرمقاله این شماره با عنوان «اتمام پروژه‌ها با بودجه فعلی 33سال طول می‌کشد» نظام بودجه‌ریزی کشور را به بوته نقد می‌گذارد. نایب‌رییس کمیسیون عمران مجلس در این یادداشت مدعی است که بودجه‌های تخصیص‌یافته الزاماً به بخش‌های مربوطه به‌صورت صد درصدی در طول آن سال تخصیص نمی‌یابد. ضمن اینکه در طول یک سال هم ممکن است که بقیه منابع درآمدی افزایش یابد.

«طرحی نو دراندازیم» عنوان یادداشتی درباره وضعیت نابسامان معماری شهری ایران است که به قلم فرهاد خوانساری کارشناس حمل‌ونقل نوشته شده است. این کارشناس حمل‌ونقلی، زلزله‌های اخیر کشور را عیاری برای سنجش الگوهای انبوه‌سازی می‌داند و ناکامی مدیریت مکان‌یابی و اجرای پروژه‌های شهرسازی در دهه‌های اخیر را دلیلی بر ایجاد چنین مجموعه نامتقارنی می‌داند. خوانساری برگزاری پنجمین کنفرانس ملی پژوهش‌های کاربردی در مهندسی عمران، معماری و مدیریت شهری که با تفکر نقادانه نسبت به نظام حاکم بر ساخت‌وسازها و ورود غیرمتخصصان به این عرصه کار خود را آغاز کرده است، را نقطه عطفی در مهندسی شهرسازی تهران می‌داند.

عناوین مهم این شماره: «رد فرضیه جهش قیمت مسکن در کوتاه‌مدت» است که در گفت‌وگو با حسین عبده تبریزی نوشته شده است. و خبر از عدم گرانی قیمت مسکن، حداقل در کوتاه‌مدت دارد.

«سه‌گانه کاهش کیفیت ساخت‌وسازها» عنوان دیگری است که در گفت‌وگو با احمد خرم رییس انجمن صنفی کارفرمایان انبوه‌ساز به کاهش کیفیت ساخت‌وسازها پرداخته است و عوامل سه‌گانه‌ای که شرح آن را می‌خوانید عامل این پدیده شهری می‌داند.

دیگر عناوین صفحه نخست: رمز عبور از اجرای وارونه مقررات ساختمانی در صفحه4؛ دشواری‌های ریلی در صفحه7؛ شهر فرودگاهی امام توسعه بر محور رقابت در صفحه 9 و کشتیرانی، رانت، توهین، افترا، عذرخواهی در صفحه 10 هستند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.