| کد خبر: 156706 |

◄ اما و اگرهای تفکیک وزارت راه‌وشهرسازی در شماره تازه حمل‌ونقل

شماره 141 هفته‌نامه حمل‌ونقل همراه با ویژه‌نامه‌ای درباره تفکیک وزارت راه‌وشهرسازی منتشر شد.

تین نیوز

شماره 141 هفته‌نامه حمل‌ونقل همراه با ویژه‌نامه‌ای درباره تفکیک وزارت راه‌وشهرسازی منتشر شد.

عکس یک حمل‌ونقل مربوط به سخنان مدیرعامل راه‌آهن در گفت‌وگو با خبرنگار ما است. سعید محمدزاده در این گفت‌وگو خبر از خرید 450 دستگاه ریل‌باس جهت تکمیل ظرفیت قطارهای حومه‌ای داده است و از ظرفیت‌های اقتصادی و زیست محیطی جدیدی که ایجاد خواهد کرد پرده برداشته است.

عکس دو، به گفت‌وگوی خبرنگار هفته‌نامه با احمد خرم در ارتباط با طرح تفکیک وزارت راه از شهرسازی اختصاص یافته است. وزیر سابق راه و ترابری، نه ادغام را اقدامی کارشناسانه خوانده و نه تفکیک را. خرم معتقد است کشور با بحران کارشناسانی حاذق در مطالعه این موارد هم مواجه است و تا زمانی‌که مطالعات علمی در این‌باره صورت نگرفته نباید به این اقدام دست زد. چراکه تفکیک، بخش مهمی از اقتصاد کشور را دوسال در شوک فرو می‌برد و آن را متحمل خسارات فراوانی خواهد کرد.

تیتر یک صفحه نیز به افتتاح فاز نخست پروژه توسعه بندر چابهار همراه با دیدار ریس‌جمهور از بندر چابهار و صحبت‌های وی،  سخنان عباس آخوندی و محمد راستاد در این‌باره اختصاص یافته است.

سرمقاله این شماره که به قلم سردبیر هفته‌نامه نوشته شده است، در ارتباط با همین طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی است و نظرات موافق و مخالف و حواشی این طرح را کارشناسانه نمی‌داند. نویسنده معتقد است که در این زمینه بیش از هرچیز به اطلاعات نیازمندیم تا نهایاتا مردم آن کسانی نباشند که زیان تصمیمات غیر کارشناسانانه را متحمل می‌شوند.

یادداشت دیگر صفحه به گفت‌وگویی از رییس کمیسیون عمران مجلس اختصاص یافته است. محمدرضا رضایی در این یادداشت از موافقان طرح تفکیک وزارت‌خانه است و ادغام بخش مسکن و شهرسازی را بار سنگین و مضاعفی بر دوش وزارت راه‌وشهرسازی می‌داند.

در صفحات دیگر این شماره می‌خوانید: قرارمان با ایرباس سر جایش است در صفحه9؛ سهم حمل‌ونقل از بودجه چقدر خواهد بود در صفحه3؛ فنر قیمت مسکن رها نمی‌شود در صفحه4؛ مصائب یک میراث زیرزمینی در صفحه 11؛ الگوی امریکایی برای حمل‌ونقل در صفحه 12.

در ویژه‌نامه نیز نظرات چهره‌های شاخصی همچون: امیر امینی با عنوان تفکیک باید غیرسیاسی باشد، علی بیت‌اللهی با عنوان جدایی دوای درد مسکن نیست؛ محمدامیر کرامت با عنوان هزینه‌های سنگین تفکیک برای اقتصاد و بسیاری از کارشناسان حوزه حمل‌ونقل را می‌خوانید.

نسخه الکترونیکی هفته‌نامه حمل‌ونقل را اینجا ببینید.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.