| کد خبر: 153822 |

◄ آینده همکاری شهرداری تهران با قرارگاه خاتم‌ در شماره تازه «حمل‌ونقل»

شماره 137 هفته‌نامه حمل‌ونقل با تاکید بر بخش مسکن (مسکن مهر)، با توجه به تاثیر مدل‌های شهرسازی بر بخش حمل‌ونقل، کار خود را آغاز می‌کند و به بررسی بخشی از چالش‌های مهم‌ترین حوزه‌های این صنعت- بخش‌های هوایی و ریلی- می‌پردازد.

تین نیوز

شماره 137 هفته‌نامه حمل‌ونقل با تاکید بر بخش مسکن (مسکن مهر)، با توجه به تاثیر مدل‌های شهرسازی بر بخش حمل‌ونقل، مطالب خود را آغاز می‌کند و به بررسی بخشی از چالش‌های مهم‌ترین حوزه‌های این صنعت- بخش‌های هوایی و ریلی- می‌پردازد.

در سرمقاله این شماره که به قلم سیدکمال‌الدین شهریاری، نایب‌رییس کمیسیون عمران مجلس نوشته شده، اهداف طراحی و ساخت مسکن مهر برای اقشار کم‌درآمد جامعه از نظر گذرانده شده است. نویسنده در این یادداشت اذعان دارد که برای دستیابی به یک هدف خوب و مقدس، باید ابزار و وسایل حصول به آن هدف نیز فراهم باشد. در غیر این‌صورت یا اهداف به بیراهه می‌روند و یا طرح شروع نشده، بی هیچ پیشرفتی به پایان می‌رسد. این عضو کمیسیون عمران مجلس نقطه نظرات خود درباره توفیق یا عدم توفیق طرح مسکن مهر را نیز بر همین مبنا بیان می‌کند.

عکس یک این شماره، به گفت‌وگوی خبرنگار ما با سعید محمدزاده، مدیرعامل راه‌آهن کشور اختصاص دارد. محمدزاده در این گفتار از حواشی به‌وجود آمده در تاسیس هولدینگ کمپانی راه‌آهن و مهم‌ترین اهداف آن می‌گوید. به زعم مدیرعامل راه‌آهن کشور، هدف دولتی کردن این بخش از اقتصاد کشور نیست، بلکه چابک‌سازی بخش حمل‌ونقل ریلی هدف اصلی است.

عکس یک دیگر، گفت‌وگویی است با مدیرعامل سازمان بنادرودریانوردی درباره حل قریب‌الوقوع یکی از مهم‌ترین چالش‌های بخش دریایی کشور، یعنی تجاری‌سازی تعرفه‌ها است. محمد راستاد رقابتی شدن تعرفه‌های بندری را در جهت ایجاد فرصت و انگیزه برای فعالان صنعت حمل‌ونقل دریایی می‌داند.

تیتر اصلی صفحه با عنوان «قرارگاه خاتم حذف‌شدنی نیست»، به یکی از بحث‌برانگیزترین موضوعات شهریِ تهران اشاره دارد. آینده همکاری شهرداری تهران با قرارگاه خاتم‌الانبیا، با تغییر دولت و تغییر جهت فکری اعضای شورای جدید شهر تهران، علامت سوالی است که خبرنگار ما در نقل قول‌هایی از فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم و در گفت‌وگوی با محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران به آن پرداخته است. نکته اصلی در این نوشتار، این است که قرارگاه خاتم‌الانبیا به‌عنوان یک بنگاه بزرگ اقتصادی، هم بنیه مالی و هم بنیه فنی کافی برای اجرای پروژه‌های بزرگ شهری را دارد و می‌تواند از شرکت‌های کوچک‌تر بخش خصوصی به‌عنوان پیمانکار دوم در پروژه‌های شهری بهره ببرد. هرچند که این واقعیت دلیلی بر عدم استفاده دولت از بخش خصوصی برای انجام پروژه‌های شهری نمی‌تواند باشد.

«نگذاریم ایران از چرخه ترانزیت حذف شود» عنوان مطلبی است که به قلم هادی بهادری نایب رییس دوم کمیسیون اقتصادی نوشته شده است. این مطلب، بیش و پیش از آنکه آگاهی‌بخش باشد، از فرط تکرار، به دریغ خوردن می‌ماند. به زعم نگارنده، مشکلات حمل‌ونقل جاده‌ای، از جمله: خرابی جاده‌های کشور و نبود امکانات رفاهی مناسب برای رانندگان خودروهای ترانزیتی عاملی بر حذف تدریجی ایران از گردونه ترانزیت منطقه خواهد شد.

تیترهای اصلی صفحه نخست درباره: کم‌نظیر بودن لجستیک شهر فرودگاهی امام (ره) در منطقه در صفحه 8؛ یادداشتی درباره استعداد گسترش بنادر خشک در صفحه 7 و درد مشترک تاخیر در صفحه 6 هستند.

دیگر عناوین مهم صفحه نخست با ارجاع به صفحات مخصوص به آنها شامل موارد زیر هستند:

دنبال دخالت در تعیین قیمت‌ها نیستیم در صفحه8.

شاپرک‌های پول‌ساز در صفحه 9.

بی‌مهری در خشکسالی مالی در صفحه 12.

تولید ملی ایرانی در چین در صفحه 15.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.