| کد خبر: 152202 |

◄ حل ترافیک با دریافت عوارض؛ در این شماره هفته‌نامه حمل‌ونقل

در شماره 135 هفته‌نامه حمل‌ونقل، حمل‌ونقل ریلی به‌عنوان بهترین شیوه حمل کالا و مسافر در نظر گرفته شده است.

تین نیوز

شماره 135 هفته‌نامه حمل‌ونقل با تمرکز بر مساله ترافیک، به‌عنوان مهم‌ترین معضل شهری پایتخت منتشر شد.

در حالی‌که با شروع فصل سرما کلان‌شهرهای ایران با مساله وارونگی هوا مواجه هستند و تلاش‌های هر ساله سازمان حفاظت محیط‌زیست و کمیته اضطرار آلودگی هوا نیز مفید فایده واقع نمی‌شود، در تیتر اصلی هفته‌نامه حمل‌ونقل، درباره راهکار جدید تلطیف این معضل- اگرچه نه حل قطعی و دفعی آن- توسط شهرداری تهران تحلیل‌هایی مطرح شده است. در این پرونده که در صفحه یازده شرح آن را می‌خوانید، درباره راهکار پرداخت عوارض شهری توسط شهروندان تهرانی، از زبان متولیان اصلی آن بحث‌های مفصلی را می‌خوانید.

در سرمقاله این شماره که به قلم محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران نوشته شده نیز همین موضوع مورد نظر قرار گرفته است. هاشمی در سرمقاله خود، از مدل جدیدی برای پرداخت هزینه‌های بزرگراه‌ها در ساعات اوج ترافیک خبر داده که اگرچه به ظاهر درآمدزا است اما راهی برای افزایش درآمد نیست بلکه راهی برای آموزش شهروندی در استفاده از وسایط حمل‌ونقل عمومی و شخصی است.

یادداشت اصلی هفته‌نامه از زبان مدیرعامل سابق رجا به وضعیت فعلی قطارهای حومه‌ای در حمل‌ونقل کلان‌شهرها اشاره دارد و راه‌های توسعه اقتصادی قطارهای حومه‌ای، به‌عنوان تنها راهکار حل معضل ترافیک کلان‌شهرها در مبادی ورودی شهر را تشریح کرده است.

عکس اصلی صفحه نخست، به یکی از مهم‌ترین رویکردهای توسعه مهندسی و کارآمد کلان‌شهرها یعنی توجه به حمل‌ونقل ریلی و مترو، قطارهای حومه‌ای و حمل‌ونقل بین‌شهری به‌وسیله قطار پرداخته است و از زبان حمیده امکچی، مدیرگروه مطالعاتی مرکز تحقیقات شهرسازی ایران، سازمان شهریِ کلان‌شهرها را برای توسعه مفهوم ریل‌پایه، به بوته نقد و تحلیل گذاشته است.

در یادداشت دیگری در صفحه نخست نیز نایب رییس کمیسیون عمران مجلس، تبعات افزایش قیمت حامل‌های انرژی را برای کشور ما منفی ارزیابی می‌کند و معتقد است که دراین‌زمینه نباید کشور را با باقی کشورهای دنیا با سیستم متفاوت حمل‌ونقلی مقایسه کرد.

رییس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران در یادداشت دیگری، به بررسی شیوه‌های سلبی و ایجابی برای مدیریت کلان‌شهرها در جهت استفاده کمتر از خودروی شخصی می‌پردازد و راه اصلی تامین درآمد از خدمات شهری را توسل به درآمدهای پایدار، به‌جای درآمدهای حاصل از عوارض شهری می‌داند.

سرفصل‌ها و تیترهای دیگر صفحه نخست شامل: اتصال ارومیه به شبکه ریلی کشور؛ بازتعریف شغل مراقبت پرواز؛ تحلیل وضعیت ترانزیت جاده‌ای؛ تحلیل وضعیت 30درصد از خودروهای پسابرجامی هستند.

در یادداشت‌های اصلی صفحات تخصصی نیز به موضوعات: سهم تلفات رانندگی از حمل‌ونقل عمومی؛ فعالیت 40 کارگاه از کریدور غرب و کنترل توسعه شهر با اهرم حمل‌ونقل ریلی پرداخته شده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.