| کد خبر: 151140 |

◄ شماره 134 هفته‌نامه حمل‌ونقل با رویکرد تازه به حمل‌ونقل جاده‌ای

موضوعی که اهمیت آن در صفحه نخست نشریه دیده شده، تحلیل وضعیت حمل‌ونقل جاده‌ای کشور، با ضریب اشغال بیش از 90درصد از سهم کلی حمل‌ونقل کشور است.

تین نیوز

شماره 134 هفته‌نامه حمل‌ونقل، مصادف با اظهارات اخیر ترامپ درباره برجام منتشر شد. هرچند که این نقطه نظرات به‌اعتقاد تحلیل‌گران ارشد سیاسی بر مدار تکرار استوار بود، اما به بازخوردهای آن در صفحه دوم هفته‌نامه پرداخته شده است و موضوعی که اهمیت آن در صفحه نخست نشریه دیده شده، تحلیل وضعیت حمل‌ونقل جاده‌ای کشور، با ضریب اشغال بیش از 90 درصد از سهم کلی حمل‌ونقل کشور است.

در سرمقاله، درباره «نقش رسانه در بازگشت اعتماد مردم به راه‌ها» می‌خوانید که مفهوم ارتباط بدون جاده‌ها به‌عنوان شاهرگ ارتباطاتی بسیار مهم، معنی نمی‌یابد. امان‌الله قرایی‌مقدم در این گفتار، خبر از بهبود کیفیت اتوبوس‌های بین‌شهری توسط مسئولان ذی‌ربط می‌دهد تا از این رهگذر اعتماد عمومی‌ به حمل‌ونقل جاده‌ای، به مردم برگردد.

یادداشت اصلی صفحه نخست نیز به بررسی جامعه‌شناختی قدرت رسانه‌ها پرداخته و نقش رسانه‌ها بر پایه رشد فرهنگی جوامع در دنیای مدرن را مورد بررسی قرار داده است. نیره توکلی استاد جامعه‌شناسی در این یادداشت، از دل تحلیل تاثیر رسانه بر مردم، به موضوع اقبال مردم به حمل‌ونقل جاده‌ای و سفر با اتوبوس پرداخته است.

تیتر اصلی صفحه یک ، با عنوان «سهم شهر را از بنزین و جریمه‌ها می‌گیریم» چالش‌های پیش روی شهردار تهران را در حوزه درآمدی بررسی کرده است. این نوشتار، در گفت‌وگو با عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران به منابع درآمدی شهرداری، نظیرِ پرداخت عوارض شهرداری از محل پرداخت قبوض آب و برق و از درآمد حاصل از فروش بنزین و جریمه‌ها پرداخته است.

عکس یک، با تیتر «پای برنامه‌های‌مان ایستاده‌ایم» به صحبت‌های داوود کشاورزیان درباره عدم تخصیص نقدی به سازمان راهداری پرداخته است. رییس سازمان راهداری در این گفت‌وگو از تلاش شرکت‌ها برای ارتقای سطح کیفی خدمات، در قالب شبکه «سیر همنام» خبر داد و برندسازی شرکت‌های حمل‌ونقل مسافری را اقدام مثبت سازمان راهداری قلمداد کرد.

عکس دو، با تیتر «آمار وارونه است، بحرانی در جاده‌ها نداریم» به گفت‌وگو با فرمانده پلیس‌راه  کشور اختصاص داده شده که ادعاهای مطرح‌شده پیرامون وضعیت سفر جاده‌ای با اتوبوس را غیرواقعی می‌داند و استقبال از شبکه مسافری بین‌شهری را همچنان پررونق قلمداد می‌کند.

یادداشت دیگر صفحه یک با عنوان «پول‌شویی فرهنگی» به شکل جدیدی از تامین منابع مالی نشریات می پردازد که در آن بودجه رسانه از محل فرار مالیاتی تامین می شود و به این خاطر محدودیت ندارد. به اعتقاد نگارنده، این دست نشریات با رقابت نابرابر با نشریات بخش خصوصی باعث زمین خودرن نشریات خصوصی می شود.  

تیترهای دیگر نشریه، با عناوینی همچون: مشوق‌های حوزه انرژی به شبکه مسافری نرسیده است؛ نگرانیم کوتاه نمی‌آییم؛ مشکل تعدد ایرالاین‌هاست؛ در صفحه یک نشریه گنجانده شده‌اند.

عناوین دیگری مثل: لبه تیغ وام مسکن؛ فناوری در خدمت ایمنی اردوهای دانش‌آموزی؛ 2/2 هزار میلیارد تومان بدهی ایران‌خودرودیزل؛ هپکو چگونه زمین‌گیر شد؛ را در صفحات تخصصی نشریه (هوایی، دریایی، زمینی و ... می‌خوانید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.