| کد خبر: 150355 |

◄ بررسی افتتاح زودهنگام مترو در این شماره هفته‌نامه حمل‌ونقل

شماره 133 هفته‌نامه حمل‌ونقل با تمرکز بر بازار مسکن در ایام تابستان که پیک بازار آن است، منتشر شد.

تین نیوز

شماره 133 هفته‌نامه حمل‌ونقل با تمرکز بر بازار مسکن در ایام تابستان که پیک بازار آن است، منتشر شد.

در سرمقاله این شماره به رونق دوباره بازار مسکن نسبت به فضای رخوت‌آور پیش از آن پرداخته شده است. معاون مسکن وزیر راه‌وشهرسازی در‌باره این تغییر، پای متغیرهای کلان اقتصادی را پیش می‌کشد و رکود حاکم بر اقتصاد کشور را مهم‌ترین دلیل افت فشار مسکن در سال‌های قبل می‌داند که با تغییر شرایط، شاهد جهش و  رونق بازار مسکن خواهیم بود.

یادداشت اصلی این شماره نیز به موضوع مهم رفتارهای اجتماعی موتورسواران می‌پردازد و به ضعف قانون‌گذار در تصویب قوانین مربوطه اشاره می‌کند. عبدالله ناصری، فعال مدنی در این گفتار بر ضرورت تدوین قوانین محدودکننده رفتارهای موتورسواران بر ایجاد آرامش در جامعه و رعایت هنجارهای اجتماعی تاکید می‌کند. این فعال مدنی با دیدی جامعه‌شناسانه از عوامل موثر بر رفتار اجتماعی یک موتورسوار، پرده بر می‌دارد و اعتماد عمومی به حاکمیت را حلقه مفقوده و راه‌حل نهایی مشکلات اجتماعی می‌داند. 

تیتر اصلی صفحه نخست، با عنوان «سکته خفیف تابستانه مسکن» به موضوع افت معاملات در این حوزه در طول سه دهه اخیر می‌پردازد و به درستی این بخش را پیشران اقتصادی کشور معرفی می‌کند. در این پرونده که در گفت‌وگو با کارشناسان حوزه مسکن ادامه می‌یابد گذار از دوره رکود بازار مسکن پیش‌بینی می‌‌شود. 

عکس صفحه یک با عنوان «هزینه برای تکمیل مترویی که کامل است» حکایت از تخصیص هزینه‌ای هنگفت برای کامل کردن متروی تهران دارد. این گزارش که در گفت‌وگو با رییس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران تهیه شده است، به این پیام تردیدآمیز که پرونده خطوط متروی تهران بسته شده یا هنوز باز است، اشاره دارد و نگاهی منتقدانه به افتتاح زودهنگام برخی از خطوط متروی تهران دارد.

«بازگشت ربیعی به مترو» عنوان دیگری است که از انتصاب جعفر ربیعی به سمت مشاوره معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری خبر می‌دهد.

 تکیه بر صندلی هما توسط فرزانه شرفبافی، تصویب قوانین جدید مربوط به سهم روشن‌دلان از شهر، فقر دیپلماتیک در حوزه دریایی، تیغ تیز تعرفه بر واردات خودرو، قصه صندلی‌های خالی (در صفحه ریلی) و عذاب ترانزیت جاده‌ای و... از دیگر مطالب خواندنی این شماره از هفته‌نامه حمل‌ونقل است.

 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.