| کد خبر: 149330 |

◄ اتوبوس‌سازان کاغذی در شماره جدید هفته‌نامه حمل‌ونقل

هفته‌نامه حمل‌ونقل در شماره 132 ، باز هم به رصد فرصت‌ها و چالش‌های صنعت حمل‌ونقل کشور پرداخته و آن‌ها را در گفت‌وگو با کارشناسان حوزه‌های هوایی، دریایی، ریلی، شهری و جاده‌ای بررسی کرده است.

تین نیوز

هفته‌نامه حمل‌ونقل در شماره 132 ، باز هم به رصد فرصت‌ها و چالش‌های صنعت حمل‌ونقل کشور پرداخته و آن‌ها را در گفت‌وگو با کارشناسان حوزه‌های هوایی، دریایی، ریلی، شهری و جاده‌ای بررسی کرده است.

در سرمقاله این شماره به قلم سردبیر نشریه می‌خوانید که تحولاتِ پس از روی کار آمدن دولت‌های مختلف، براساس زمان‌بندی مشخصی است. یعنی رفتار حرفه‌ای مسئولان، پیش و پس از تصاحب یک کرسی مشخص، می‌تواند دامنه تغییرات متفاوتی را تجربه کند و بر اساس آن تغییرات، بازخوردهای متفاوت از قبیل دامن زدن به بازار شایعات را نیز از سر بگذراند. شاهد مثال در این گفتار، بازار داغ شایعاتی است که وزیر راه و شهرسازی در آغاز هر دو دولت یازدهم و دوازدهم با آن روبه‌رو بوده است.  سرمقاله در پایان، از انتظارها برای تبیین جهت فکری و رفتاری مردم سخن می‌گوید و تنویر افکار عمومی را یک رسالت برای وزیر راه‌وشهرسازی قلمداد می‌کند. پیشنهاد ما این است که سرمقاله را بخوانید و نظرات خود را در این‌باره برای ما ارسال کنید.

تیتر اصلی صفحه یک با عنوان «اتوبوس‌سازان کاغذی» به گزارشی از خبرنگار حوزه خودرو اختصاص دارد که شرح مبسوط آن را در صفحه 13 این شماره از هفته‌نامه می‌خوانید. نویسنده در این گزارش، تولیدات صنعتی بازار اتوبوس‌های بخش شهری و بین‌شهری را در بوته نقادی قرار داده و خبر از ورود سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی برای سرمایه‌گذاری در این بخش داده است. وی شرط ورود به دنیای پیشرفته را نیز گذار از تولید خودروهای کم‌کیفیت به سمت ساخت خودروهایی که از نظر سطح کیفی، رتبه قابل قبولی دارند، می‌داند.

عکس یک صفحه اول، به گفت‌وگوی خبرنگار مسکن و شهرسازی هفته‌نامه با حسین عبده تبریزی اشاره دارد. مشاور وزیر راه‌وشهرسازی در این گفتار به رسم معمول شهرداری‌های سراسر دنیا برای عرضه اوراق مشارکت اشاره می‌کند و شیوه اعطای این اوراق به مردم با هولوگرام‌هایی که خود شهرداری مجوز صدور آنها را دارد، مقایسه می‌کند و راه ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری‌ها را انتشار اوراق مشارکت می‌داند. پیشنهاد ما خواندن این گفت وگو به‌منظور روشن‌تر شدن ابعاد بحث تا انتهای آن است.

عکس دو این هفته نیز،به گفت‌وگوی با رییس سازمان هواپیمایی کشوری اختصاص دارد. عابدزاده در این گفت‌وگو به ظرفیت‌های صنعت هوایی کشور اشاره دارد و از این واقعیت که با اِشغال هر صندلیِ هواپیما چهار نفر شاغل می‌شوند، پرده بر می‌دارد. او ظرفیت صنعت هوایی برای ورود سرمایه‌گذار در بخش خصوصی را بالا می‌داند و به امکان‌سنجی اختصاص تسهیلات به ایرلاین‌ها از محل منابع صندوق توسعه ملی برای خرید هواپیما پرداخته است.

از دیگر عناوین مطرح‌شده در صفحه نخست، می‌توان به «ماموریت نجات هپکو در وزارت راه» اشاره کرد. همانطور که از محتوای عنوان یادشده برمی‌آید، این نوشتار به اعتراض‌های کارگران شرکت‌های آذرآب و هپکو می‌پردازد و از وعده‌های وزیر کار و وزیر راه برای احقاق حقوق این کارگران زحمتکش یاد می‌کند.

از دیگر عنوان مهم صفحه نخست، می‌توان به «راه نجات تهران از تراکم‌فروشی» که مربوط به صفحه شهرسازی است؛ «ATR  به پشتیبانی از هما متعهد است» که مربوط به صفحه هوایی است؛ «دولت بله؛ بخش خصوصی نه» که در ارتباط با صفحه ریلی است و «حسرت تراورس» اشاره کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.