| کد خبر: 139057 |

مه‌آبادی در مراسم اعطای گواهی‎نامه فرودگاهی فرودگاه بین‎المللی یزد

۱۰۰۰ میلیارد تومان پروژه فرودگاهی در سال ۹۵

تین نیوز
رحمت اله مه آبادی در مراسم اعطای گواهی‎نامه فرودگاهی فرودگاه بین‎المللی یزد گفت: با وجود محدودیت‎های موجود در پی دریافت گواهی‎نامه برای همه فرودگاه‎های بین‎المللی و مرز هوایی هستیم و با توجه به تعداد بسیار زیاد پروژه‎های عمرانی اکنون فرودگاه‎ها به کارگاه‎های سازندگی تبدیل شده‎اند.

 رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها در مراسم اعطای گواهینامه فرودگاهی فرودگاه بین‌المللی یزد که در سازمان هواپیمایی ایران برگزار شد،  گفت: یکی از غفلت‎های تاریخی در صنعت هوانوردی در سه دهه گذشته این بوده است که این صنعت در حوزه‌های ساختار، مقررات، زیرساخت‎ها و تجهیزات، متناسب با رشد ترافیک و مطابق با استانداردهای بین‎المللی رشد و توسعه نیافته ‎است.

 

وی افزود: خوشبختانه به گواه شاهدان طی دو سال اخیر با حضور تیم‎های مدیریتی جدید در سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران  اقدامات بسیار زیاد، فشرده و شتابانی برای برون رفت از شرایط موجود و کاهش نارضایتی‎ها انجام شده است. مه آبادی با اشاره به میزان پروژه‎های انجام شده و در حال انجام در فرودگاه‎ها گفت: اکنون فرودگاه‎ها اغلب به کارگاه‎های سازندگی تبدیل شده‎اند، به نحوی که امسال ۱۲۱ پروژه در زمینه‎های نوسازی، بهسازی و تکمیل سامانه‎ها و تجهیزات هوانوردی و فرودگاهی در دست اقدام است و ارقام بسیار بالایی از سوی شرکت فرودگاه‎ها و دولت برای آنها هزینه می‌شود.

 

وی ادامه داد: در همین زمینه در سال ۱۳۹۵ حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان پروژه آماده بهره‎برداری شده که برخی به طور رسمی افتتاح شده‎اند و برخی نیز در انتظار افتتاح رسمی هستند. مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران یکی از اقدامات مهم در زمینه به روز‌‌‌رسانی فرودگاه‎ها را دریافت مجدد گواهی‎نامه فرودگاهی عنوان کرد و گفت: طبق مقررات بین‎المللی، دریافت گواهی‎نامه فرودگاهی برای همه فرودگاه‎های بین‎المللی الزامی است و هدف از آن، دادن اطمینان به شرکت‎های هواپیمایی و مسافران از ایمن و استاندارد بودن شرایط فیزیکی و تجهیزات ناوبری فرودگاه‎ها است.

مه‎آبادی با امیدوارکننده خواندن فعالیت‎های انجام شده در این زمینه افزود: علاوه بر دریافت گواهی‎نامه فرودگاهی برای فرودگاه یزد، گواهی‎نامه‎های سه فرودگاه بین‎المللی زاهدان، بندرعباس و لار نیز در مرحله نهایی تأیید توسط سازمان هواپیمایی است و فرودگاه‎های بین‎المللی مشهد، تبریز، شیراز و مرز هوایی بوشهر نیز در مراحل نهایی دریافت این گواهینامه قرار دارند که امیدواریم با همکاری ارگان‎های مرتبط؛ به‌ویژه بخش نظامی بتوانیم این روند را به خوبی پیش ببریم.

اولویت فرودگاه یزد توسعه پروازها در مسیرهای خارجی و داخلی است

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی یزد خبر داد که هم‌زمان با ثبت شهر تاریخی یزد به عنوان نخستین شهر تاریخی ایران در یونسکو برنامه توسعه پروازهای خارجی از این فرودگاه دنبال و به‌زودی در سه مسیر خارجی افتتاحیه خواهیم داشت.

عباس محمدی، مدیرکل فرودگاه بین‌المللی یزد در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از برنامه‌ریزی‌های جدید فرودگاه برای افتتاح مسیرهای تازه‌ی خارجی خبر داد و گفت: هم‌زمان با قطعی‌شدن گواهینامه بین‌المللی یزد در نظر داریم تا این فرودگاه را به یکی ازفرودگاههای خوش رفتار و فعال که به ذائقه مردم خوش آید تبدیل نماییم.

وی با بیان اینکه پیش‌تر از فرودگاه یزد پرواز باکو و عتبات برقرار بود که برای مدتی است پرواز باکو متوقف شده است، گفت: با توجه به اینکه شهر تاریخی یزد به عنوان نخستین شهر تاریخی ایران و بیست و دومین اثر تاریخی کشور در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید و این موضوع به جذب توریست بیشتر کمک می‌کند درصدد توسعه مسیرهای خارجی هستیم.

بر همین اساس برقراری پرواز در مسیرهای دبی، استانبول و تفلیس را در دستور کار قرار داده‌ایم و با انجام مذاکره با چارترکنندگان و شرکت‌های هواپیمایی به‌زودی شاهد افتتاح مسیرهای پروازی خارجی جدیدی از فردگاه بین‌المللی یزد هستیم.

وی توسعه پروازها در مسیرهای خارجی و داخلی را مهم‌ترین برنامه فعلی فرودگاه دانست و هم‌زمان از توسعه فیزیکی و ایمنی فرودگاه خبر داد و گفت: هم اکنون ۹ فرودگاه بین‌المللی در کشور داریم که صاحب سابقه‌ی دیرینه هستند و از سالهای گذشته و پیش از انقلاب به عنوان فرودگاههایی که زیرساخت مناسبی دارند از انها یاد می‌شود. با این حال فرودگاه یزد تنها دو سال است که به عنوان فرودگاه بین‌المللی اعلام شده است و بر همین اساس ما موظف به توسعه فرودگاه هستیم.

محمدی با تأکید بر اینکه لازم است هر چه سریعتر این عقب‌ماندگی را با برقراری مسیرهای پروازی جدید جبران نماییم، ادامه داد: اخذ گواهینامه بین‌المللی و فعال کردن سیستم مدیریت ایمنی با هدف استاندار شدن فرودگاه تا مهر ماه و همچنین برنامه ریزی در حوزه سخت‌افزاری و نصب دستگاه کمک ناوبری از جمله برنامه‌ها و اولویت‌های فرودگاه برای جبران عقب ماندگی یاد شده است.

به گفته ی محمدی هم اکنون در هفته حدود ۱۸۰ سورتی پرواز از فرودگاه شهید صدوقی یزد انجام می‌شود. توسعه تجهیزات سخت‌افزاری نرم‌افزاری نیز در دستور کار قرار دارد. وی همچنین در خصوص فضای ترمینالی فرودگاه یزد گفت: ترمینال ورودی پروازهای داخلی وخارجی فرودگاه بین‌المللی یزد پس از یک وقفه ی طولانی راه اندازی شد.

 

لینک خبر

 

 

منبع: مجله هفته نامه حمل و نقل

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.