| کد خبر: 135958 |

مشهد میزبان ۴۵ درصد از قطارهای تابستانی

تین نیوز

میرحسن موسوی، معاون مسافری شرکت راه‌آهن، روز دوشنبه ۲۹ خردادماه ۹۶ در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص برنامه‌ قطارهای تابستانی، تمهیدات راه‌آهن برای افزایش ظرفیت صندلی، ظرفیت قطارهای حومه‌ای و گردشگری، افزایش قطارهای اعزامی به مشهد، نوسازی ناوگان و... به خبرنگاران توضیحاتی داد که در ادامه به تفصیل می‌خوانید:

معاون مسافری راه‌آهن گفت: روزانه ۲۳۶ رام قطار برای ایام تابستان در نظر گرفته‌شده است که نسبت به ۲۱۰ رام قطار در تابستان سال گذشته ۱۲ درصد افزایش داشته است.

برنامه ۱۰۳ روزه برای سفرهای تابستانی با قطار

برنامه قطارهای مسافری ایام پیک سفر در تابستان برای ۱۰۳ روز از اول تیرماه الی ۱۰ مهرماه ماه سال جاری پیش‌بینی شده و پیش‌فروش بلیت‌های قطار در این ایام از ۲۱ خرداد‌ماه آغاز شده است.

بلیت مربوط به قطارهای تعطیلات عید فطر تمام شده است

بلیت مربوط به قطارهای تعطیلات عید فطر تمام شده است، اما در بقیه مسیرها قطار باقی است و مردم می‌توانند برای خرید بلیت مورد نظر خود به مقاصد مختلف کشور برنامه ریزی‌های لازم را انجام دهند.

۱۲ درصد افزایش سیر قطارها

روزانه ۲۳۶ رام قطار برای ایام تابستان در نظر گرفته‌شده است که نسبت به ۲۱۰ رام قطار در تابستان سال گذشته ۱۲ درصد افزایش داشته است.

علیرغم خروج واگن‌های فرسوده ۱۲ درصد افزایش ظرفیت داشته‌ایم

در جهت ارتقاء کیفیت در قطارهای مسافری راه‌آهن، سال قبل واگن‌های با عمر بالای ۴۵ سال را از رده خارج  کردیم. با ارتقاء بهره‌وری در راه‌آهن و با برنامه ریزی و افزایش قطارهای گردشی نه تنها کاهش نداشتیم بلکه ۱۲ درصد هم افزایش داشتیم.

امسال ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار صندلی برای قطارهای مسافری ایام تابستان در نظر گرفته‌شده است که نسبت به ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار صندلی موجود در سال گذشته ۱۲ درصد رشد داشته‌ایم که شامل دو بخش قطارهای بین‌شهری و حومه‌ای می‌شود.

تعداد صندلی‌های قطارهای بین‌شهری از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار صندلی در سال گذشته با رشد ۶ درصدی به ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار صندلی در سال جاری رسیده است و همچنین تعداد صندلی موجود در قطارهای حومه‌ای نیز با رشد ۳۱ درصدی از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار به ۳ میلیون صندلی رسیده است. در مجموع تعداد صندلی ایجادی روزانه ۱۰۴ هزار و ۸۰۰ صندلی است که ۱۲ درصد نسبت به سال ۹۵ رشد داشته است.

تمهیدات برای قطارهای فوق‌العاده و گردشی دیده شده است

امسال قطارهای گردشی در مسیرهای مختلف خصوصاً تهران ـ مشهد داریم. ۷۹۰ هزار نفر صندلی گردشی ایجاد شده است که نسبت به سال قبل ۵۸ درصد رشد قطارهای گردشی داشته‌ایم. همچنین تابستان امسال قطارهای فوق‌العاده نخجوان ـ مشهد، تبریز ـ مشهد، همدان ـ مشهد و بالعکس راه‌اندازی شده است.

۴۵ درصد قطارهای مسافری، تابستان امسال از ۲۸ شهر به مقصد مشهد است. همچنین ۲۹۰ هزار نفر صندلی در قطارهای گردشی افزایش تعداد داشته‌ایم.

قطارهای حومه‌ای برای تابستان

۳ زوج قطار حومه‌ای تهران ـ پیشوا، ۳ زوج قطار حومه‌ای در مسیر هشتگرد و ۲ زوج قطار حومه‌ای در مسیر تهران ـ ورامین ـ پیشوا ـ گرمسار و بالعکس در ایام تابستان در نظر گرفته‌شده است.

قطار گردشگری تهران-سواد کوه هر پنجشنبه اعزام خواهد شد

امسال برای اولین بار در مسیر تهران-سواد کوه قطار گردشگری به‌منظور بازدید از اماکن طبیعی و باستانی و ابنیه‌‌های قدیمی راه‌اندازی شده است. این قطار برنامه‌ای برای کل ایام تابستان در روزهای پنجشنبه  هر هفته از تهران به سمت سوادکوه حرکت می‌کند که در مسیر از طبیعت زیبای مسیر ریلی و نیز ابنیه تاریخی راه‌آهن بازدید می‌شود.

مذاکره برای راه‌اندازی قطار گردشگری در دو مسیر تبریز- جلفا و تبریز- رازی

پس از استقبال قابل قبول مردم از دو مسیر گردشگری تهران-سوادکوه و اندیمشک-تنگه پنج در حال مذاکره با آژانس‌ها برای برنامه‌ریزی ایجاد قطارهای گردشگری در دو مسیر تبریز-رازی و تبریز-جلفا هستیم.

افزایش قیمت بلیت در تابستان نخواهیم داشت

برای افزایش قیمت بلیت در ایام تابستان هیچگونه پیشنهادی از طرف شرکت‌های خصوصی دریافت نکرده‌ایم. لذا برنامه‌ای برای افزایش قیمت بلیت نداریم.

ایمنی در صدر برنامه‌های راه‌آهن است

مسئله ایمنی در صدر برنامه‌های راه‌آهن قرار دارد و  برنامه‌ریزی جامع و کاملی از سال گذشته به حفظ ایمنی داخل قطار انجام شده و در این راستا آموزش‌های لازم به پرسنل قطار داده شده است.

سامانه «سجم»

این سامانه حاوی دو نرم‌افزار شامل نرم‌افزار اطلاعات مؤسسات مسافرتی (آژانس) که دربرگیرنده و تسهیل‌کننده ارتباطات شرکت راه‌آهن و مؤسسات مسافرتی است و نرم‌افزار دوم  درواقع مربوط به خدمات مسافری راه‌آهن است و تمام اطلاعات خدمه قطار مانند مهمانداران و سرمهمانداران در این سامانه ثبت می‌شود تا راه‌آهن بتواند نظارت بهتری بر خدمه و خدمات ارائه‌شده به مسافران داشته باشد.

تطابق مشخصات مسافر و بلیت قطار ضروری است

مقرراتی در رابطه با فروش بلیت به آژانس‌ها ارسال شده که آنها مکلف به رعایت هستند. لذا مردم آگاه باشند که برای عبور از گیت‌های ایستگاه‌ها باید مشخصات بلیت و مسافر مطابقت داشته باشد و در غیر‌این صورت اجازه عبور داده نخواهد شد. توصیه من این است که مردم بلیت قطارهای مسافری را به صورت آنلاین و اینترنتی تهیه کنند تا هنگام عبور از گیت‌ها با مشکل مواجه نشوند.

 

لینک خبر

 

منبع: مجله هفته نامه حمل و نقل

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.