| کد خبر: 91970 |

رشد ۳۹ درصدی ورود شناور به بندر شهید باهنر

تین نیوز | مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهیدباهنر از ورود 1191فروند شناور برای تخلیه و بارگیری کالا به این بندر خبر داد.

محمد محسنی با تشریح عملکرد بخش عملیات دریایی بندر گفت : از آغاز سال جاری تاکنون بالغ بر 1191 فروند شناور برای تخلیه و بارگیری کالا وارد بندر شهید باهنر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال 94 به میزان 39درصد رشد داشته است.
 
وی افزود: این بندر با برنامه ریزی صحیح انجام شده در امر خدمات رسانی مطلوب و سریع به کشتیرانی ها در همه شاخص های عملکردی بخش عملیات دریایی نسبت به سال گذشته رشد چشمگیر داشته که بیشترین رشد مربوطه به شاخص ورود شناورهای خارجی به بندر با 400درصد رشد است.
 
مدیر اداره بنادرودریانوردی شهید باهنر اعلام کرد: در سال 95 تعداد پروانه خروجی صادره برای شناورها به بیش از 58 فقره در روز می رسد که این امر نشان سرعت عمل همکاران و استقبال خطوط کشتیرانی به استفاده از خدمات بندر شهید باهنر دارد.
 
وی با بیان سایر شاخص های عملکردی عملیات دریایی همچون میزان ورود شناورهای های بالای هزار تن، زیر هزارتن و تردد شناورهای ایرانی خاطر نشان کرد: در سال 95 میزان پهلودهی شناورهای بالای هزارتن 40درصد، ورود شناورهای ایرانی 34درصد و شناورهای زیر هزار تن 36 درصد نیز رشد داشته است. 
 
بندر شهید باهنر در مرکز استان هرمزگان واقع شده است و با آبخور بیش از ده متر پس از بنادر امام خمینی(ره) و شهید رجایی، بالاترین آبخور را در بین بنادر کشور دارد. 
 
همچنین 5 درصد عملیات صادرات، واردات و ترانزیت کشور در این بندر صورت می گیرد.
 
دسترسی به آبهای آزاد جهان از خلیج فارس، اتصال به شبکه بین المللی راه آهن و شبکه راه های بین المللی، نزدیکی به منطقه آزاد قشم و بنادر تجاری خلیج فارس از مزیت های بندر شهید باهنر است.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.