| کد خبر: 50949 |

ایدنی خبر داد:

۷برابر شدن ترانزیت نفتی در بندر شهید رجایی / ۴.۸ میلیون تن کالا طی یکماه تخلیه و بارگیری شد

تین نیوز | مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از ترانزیت بیش از 50 هزار تن انواع فرآورده های نفتی و 7 برابر شدن حجم این بخش از عملیات بندری در بزرگترین بندر تجاری کشور خبر داد.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، ابراهیم ایدنی درخصوص عملکرد بزرگترین بندر تجاری ایران طی یک ماهه نخست سال 94 که با عنوان سال "دولت و ملت، همدلی و همزبانی" نامگذاری شده است، خاطرنشان کرد: طی این مدت، در مجموع 4 میلیون و 801 هزار و 968 تن کالای نفتی و غیر نفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران تخلیه و بارگیری شد.

به گفته وی، از مجموع عملیات انجام شده در این بندر طی سال جاری، 2 میلیون و 751 هزار و 278تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و 2 میلیون و 50هزار و 690 تن اختصاص به مواد نفتی دارد.

ایدنی در ادامه میزان صادرات کالاهای غیرنفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران را یک میلیون و 303 هزار و 866 تن عنوان کرد.

کاهش واردات غیر نفتی در ماه اول سال
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان حجم کابوتاژ کالاهای غیرنفتی صورت گرفته طی این مدت را 23 هزار و 123 تن با رشد 114 درصدی عنوان کرد و گفت: در همین مدت، همچنین 934 هزار و 985 تن از اینگونه کالاها از طریق بندر شهید رجایی وارد کشور شد که کاهش 15درصدی را نشان می دهد.

ایدنی اضافه کرد: در ماه نخست سال جاری، بیش از 72هزار و 196 تن کالای غیرنفتی نیز از طریق خطوط کشتیرانی فیدری به بنادر دیگر ترانشیپ شد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: ترانزیت بالغ بر 326هزار تن کالاهای غیرنفتی از طریق این بندر طی یک ماهه نخست سال جاری، انجام شده است.

صادرات 470 هزار تن کالای نفتی به خارج از کشور
وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، 473 هزار و 558 تن مواد نفتی از طریق این بندر به خارج از کشور صادر شد که 47 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

ایدنی از واردات 135 هزار تن مواد نفتی از طریق این بندر طی فروردین ماه سال جاری به داخل کشور خبر داد و گفت: طی این مدت، 54 هزار و 810 تن انواع فرآورده های نفتی ترانزیت شد که رونق چشمگیر 631 را در این زمینه شاهد بودیم.

بندر شهید رجایی میزبان 290 کشتی طی یکماه
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از پهلوگیری 286 فروند انواع کشتی در بندر شهید رجایی با افزایش 4 درصدی طی ماه نخست سال 94 سخن به میان آورد و ادامه داد: طی این مدت، تخلیه و بارگیری 112 هزار TEU کانتینر در بزرگترین بندر کانتینری کشور به ثبت رسید.

لازم به ذکر است، بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری ایران در فاصله 23 کیلومتری غرب بندرعباس واقع شده و با 2400 هکتار وسعت، از ظرفیت پذیرش سالانه بیش از 88 میلیون تن کالا برخوردار است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.