| کد خبر: 2796 |

بنادر مسافری هرمزگان پذیرای ۴.۵ میلیون مسافر طی ۱۸ روز

رونق ۱۰۰درصدی تردد مسافران دریایی در روز طبیعت

تین نیوز | در سیزدهمین روز از فروردین ماه که به نام روز طبیعت نامگذاری شده است، بیش از 160 هزار تردد مسافران از طریق بنادر مسافری هرمزگان به ثبت رسید که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 100 درصد رشد را نشان می دهد.

به گزارش تین نیوز به نقل از واحد اطلاعات و اخبار روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، از ابتدای اجرای طرح نوروزی ساماندهی سفرهای دریایی هرمزگان تا پایان سیزدهمین روز از فرودین ماه 93 که یک دوره زمانی 18 روزه را شامل می شود، در مجموع چهار میلیون و 471 هزار و 463 نفر سفر از طریق بنادر هرمزگان به مقصد جزایر استان هرمزگان و بالعکس صورت گرفت؛ به طوری که، در دوازدهمین روز از فروردین 241 هزار و 724 نفر و در روز سیزدهم نیز 163 هزار و 344 نفر تردد مسافران نیز از طریق بنادر مسافری انجام شد.

خدمات رسانی مناسب و مستمر صورت گرفته توسط اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان میهمانان نوروزی را بر آن داشت تا آخرین روزهای تعطیلات ابتدای سال خود را در جزایر و در کنار آب های نیلگون خلیج فارس سپری کنند؛ به طوری که در روز سیزدهم فروردین ماه که در تقویم به نام روز طبیعت نامیده شده و ایرانیان در چنین روزی طی یک سنت چندهزار ساله به دامان طبیعت می روند، شاهد رونق سفرهای دریایی در چنین روزی بودیم.

بر همین اساس، مقایسه آماری میزان تردد دریایی مسافران در روز "سیزده به در" امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، نشانگر رشد 101 درصدی تعداد مسافران دریایی در این روز می باشد.

از سوی دیگر، طی 18روز زمان اجرای طرح نوروزی که تنها دور روز دیگر تا پایان آن باقی است، عملیات جابجایی 460 هزار و 329 دستگاه خودرو از طریق مسیرهای دریایی بین بنادر لنگه، کیش، آفتاب، چارک، پهل و لافت به ثبت رسیده است.

این گزارش حاکی است، تعداد 23 هزار و 249 دستگاه خودرو در روز دوازدهم فروردین ماه و همچنین در روز سیزدهم نیز 14 هزار و 759 دستگاه خودرو جابجا شده است.

شایان ذکر است، از آغاز طرح نوروزی 93 تا پایان سیزدهمین روز از فروردین ماه سال جاری، در مجموع 24 هزار و 930 سفر دریایی از طریق بنادر ده گانه مسافری هرمزگان به مقصد جزایر خلیج فارس و بالعکس انجام شده است که در روز دوازدهم نوروز، شاهد ورود و خروج یکهزار و 356 فروند شناور به بنادر مسافری استان بودیم و در روز سیزدهم نیز تردد حدود یکهزار فروند شناور در این بنادر به ثبت رسید.

مقایسه آماری میزان سفرهای دریایی صورت گرفته در روز سیزدهم نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، از رشد بیش از 20 درصدی این رقم و رونق سفرهای دریایی در روز طبیعت حکایت دارد.

لازم به ذکر است، استان هرمزگان به عنوان پایتخت مسافرت های دریایی ایران زمین هر ساله پذیرای میلیون ها میهمان نوروزی از اقصی نقاط این سرزمین است که در ایام بهاری چند صباحی را در دامن آب های فیروزه ای خلیج فارس سپری می کنند؛ به گونه ای که بنادر مسافری این استان بیش از 95 درصد از کل حمل و نقل مسافران دریایی کشور و 100 درصد حمل خودرو به مقصد جزایر خلیج فارس را پشتیبانی می کنند و حجم عمده این مسافرت ها نیز در تعطیلات نوروزی انجام می شود.

بنابراین گزارش، طرح نوروزی ساماندهی سفرهای دریایی هرمزگان در سه بخش ایمنی مسیرهای تردد، ایمنی بنادر و ایمنی شناورها از 25 اسفند گذشته آغاز شده و تا پایان روز 15فروردین ماه جاری ادامه دارد که تا پایان این طرح، تنها دو روز بیشتر زمان باقی نمانده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.