| کد خبر: 168608 |

◄ سهم ۲۸ درصدی خودروهای سنگین از جاده‌ها

در خردادماه سال جاری براساس اطلاعات دریافتی از سامانه تردد شمار، تعداد ۱۰ میلیون و ۳۴۴ هزار و ۲۱۴ تردد در محورهای مواصلاتی استان هرمزگان به ثبت رسید که ۲۸ درصد از کل این تردد سهم وسایل نقلیه سنگین بوده است.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان، گفت: در خردادماه سال جاری براساس اطلاعات دریافتی از سامانه تردد شمار، تعداد ۱۰ میلیون و ۳۴۴ هزار و ۲۱۴ تردد در محورهای مواصلاتی استان هرمزگان به ثبت رسید که ۲۸درصد از کل این تردد سهم وسایل نقلیه سنگین بوده که محور بندر شهید رجایی بندرعباس با ۲۳۲ هزار و ۵۹۵ وسیله نقلیه، بیشترین تردد وسایل نقلیه سنگین را داشته است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان، داریوش باقرجوان افزود: متوسط نرخ جریان ترافیک در سطح راه‌های مواصلاتی استان معادل ۲۰۳ وسیله نقلیه در ساعت بوده، ضمن اینکه بیشترین نرخ این جریان ترافیکی مربوط به بندر شهید رجایی- بندرعباس با نرخ جریان تردد ۹۷۷ وسیله نقلیه در ساعت بوده است.

باقرجوان سرعت متوسط تردد در شبکه راه‌های دارای تردد شمار استان در مدت مذکور را ۷۴ کیلومتر در ساعت عنوان کرد: بیشترین سرعت متوسط در این مدت ۱۰۱ کیلومتر در ساعت مربوط به محور سه‌راهی چارک-بندرلنگه بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان گفت: کم‌ترین نرخ جریان ترافیک در این ایام با ۲۶ تردد وسیله نقلیه در ساعت مربوط به محور سه‌راهی چهوو- لامرد بوده است که ۸ درصد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی استان فاصله طولی مجاز بین دو خودرو را رعایت نکرده‌اند و بیشترین تخلف عدم‌رعایت فاصله طولی مجاز مربوط به محور بندرعباس- بندر شهید رجائی با ۱۴۵ هزار و ۵۸۲ وسیله نقلیه به ثبت رسیده است.

قابل‌ذکر است از مجموع کل تردد ۱۰درصد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی استان سرعت مجاز را رعایت نکرده‌اند و بیشترین تخلف عدم‌رعایت سرعت مجاز مربوط به محور بندرعباس- بندر رجایی با ۵۱ هزار و ۱۹ وسیله نقلیه به ثبت رسیده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.