| کد خبر: 166563 |

◄ صادرات اولین محموله کانتینر یخچالی به امارات

نخستین صادرات محموله ۹ TEU کانتینر یخچالی از طریق بندر لنگه به کشور امارات متحده عربی انجام شد.

تین نیوز

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه از صادرات 9 TEU کانتینر یخچالی از طریق این بندر به کشور امارات متحده عربی برای نخستین بار خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، قاسم عسکری‌نسب با تشریح جزییات این خبر عنوان کرد: در قالب این محموله و با استفاده از دو فروند شناور لندینگ‌کرافت ، میزان ۲۰۰ تن کالای غیرنفتی که عمدتاً شامل میوه و تره‌بار بود، به بندر دبی در کشور امارات متحده عربی صادر شد.

وی مزیت مهم بندرلنگه را فاصله ۶۷ مایلی آن با بنادر دبی و شارجه برشمرد و گفت: این مسیر دریایی به‌عنوان نزدیک‌ترین فاصله سواحل جنوبی ایران با بنادر اصلی کشور امارات متحده محسوب می‌شود.

عسکری‌نسب با اشاره به تخصیص محوطه اختصاصی در بنادر غرب هرمزگان برای صادرات کالا به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، ادامه داد: در تلاش هستیم تا از تمامی ظرفیت‌های موجود برای رونق بخشی به صادرات کالاهای غیرنفتی دارای ارزش‌افزوده استفاده کنیم.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه با اشاره به موقعیت استراتژیک بندرلنگه درزمینهٔ صادرات و واردات کالا، اظهار داشت: علاوه بر انجام طرح توسعه دریایی و افزایش اراضی پس‌کرانه طی سال‌های اخیر، تخصیص محوطه ویژه نگهداری کانتینرهای خالی ورودی و کانتینرهای در انتظار نوبت ارسال و همچنین تسهیل شرایط ورود و خروج کانتینر و پهلو دهی شناورها از دیگر اقدامات انجام‌شده و در دستور کار در این بندر به شمار می‌رود که زمینه‌ساز افزایش تبادلات تجاری ایران با کشورهای حاشیه خلیج‌فارس خواهد شد.

عسکری نسب افزود: ایجاد شرایط مناسب برای بارگیری انواع کالاهای معدنی و مصالح ساختمانی، برخورداری از تجهیزات مناسب، افزایش آبخور اسکله‌ها تا عمق ۵,۵ متر در تمام نقاط دسترسی حوضچه جهت پذیرش شناورهایی با تناژ پنج‌تا ده هزار تن و برخورداری از مزیت‌های گمرکی و بندری و تسهیل و تسریع  در ترخیص و تخلیه کالاها دستاوردها و پیامدهای مثبتی همچون افزایش استقبال صاحبان کالا و صادرکنندگان مواد معدنی و کالاهای غیرنفتی برای فعالیت بیشتر در این بندر را به دنبال داشته است.

او گفت: بندرلنگه و بندرها تابعه آن، زیرساخت‌های مناسبی درزمینهٔ صادرات انواع کالاها ازجمله مصالح ساختمانی، کانتینرهای یخچالی و کالاهای معدنی داراست و آماده خدمات‌رسانی درزمینهٔ صادرات کالا به تجار و سرمایه‌گذاران است.

به گزارش تین‌نیوز،  بندرلنگه به‌عنوان اصلی‌ترین بندر تجاری منطقه‌ غرب هرمزگان علاوه ‌بر ترانزیت کالا، فعالیت‌های صادراتی، وارداتی و کاپوتان را نیز پشتیبانی می‌کند.

موقعیت جغرافیایی و ترابری دریایی بندرلنگه از یک‌سو، آن را به بهترین پایانه لجستیکی برای جزایر ایرانی حوزه‌ خلیج‌فارس(سیری، لاوان، کیش، هندرابی، تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی) تبدیل نموده و از سوی دیگر، داشتن حداقل فاصله دریایی با شیخ‌نشین‌های امارات متحده عربی ازجمله «دبی - شارجه»، این بندر را از بعد کاهش هزینه‌ی حمل و کاهش استهلاک شناورها از دیگر بنادر مشابه متمایز کرده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.