| کد خبر: 151992 |

ظرفیت بندرشهید رجایی با هدف رقابت با بندرهای منطقه ارتقا یابد

استاندار هرمزگان با بیان اینکه بندر شهید رجایی دروازه طلایی اقتصاد ایران است، گفت: تلاش های بسیار برای رشد و توسعه هر چه بیشتر این بندر صورت گرفته ، اما باید ظرفیت های آن برای رقابت با بنادر مهم منطقه ارتقاء یابد.

تین نیوز

    استاندار هرمزگان با بیان اینکه بندر شهید رجایی دروازه طلایی اقتصاد ایران است، گفت: تلاش های بسیار برای رشد و توسعه هر چه بیشتر این بندر صورت گرفته ، اما باید ظرفیت های آن برای رقابت با بنادر مهم منطقه ارتقاء یابد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فریدون همتی شامگاه یکشنبه پس از بازدید از بندرهای گمرک های شهید رجایی و شهید باهنر در نشستی با مدیران این مجموعه ها اظهار داشت: هرمزگان استانی با ظرفیت ها و استعدادهای بسیار است که در این میان بنادر و گمرکات آن نقشی بسیار مهم در اقتصاد کشور دارند.

وی ضمن تاکید بر تعامل و هماهنگی هر چه بیشتر میان بنادر و گمرکات هرمزگان، تصریح کرد: باید جهت رفع مشکلات موجود که مردم در بندر و گمرک با آن مواجه هستند راه حل مناسب و کارشناسی ارائه و اجرایی شود و کارآمدی این مجموعه‌ها برای فعالان اقتصادی و تجاری ارتقا یابد.

استاندار هرمزگان خواستار توسعه بنادر دیگر شهرستان‌های هرمزگان شد و افزود: در نوار ساحلی هرمزگان بنادری همچون لنگه، پارسیان، تیاب، سیریک و جاسک نیز باید مورد توجه قرار گرفته و توسعه یابند.

همتی تصریح کرد : نیاز است بنادر گوناگون نوار ساحلی در هرمزگان رونق یابند و امکانات مناسب در این مناطق توزیع شود تا شرق و غرب هرمزگان از آن بهره‌مند شوند.

بندر شهید رجایی با 18 دستگاه گنتری کرین -جرثقیل غول پیکر جهت تخلیه و بارگیری کانتینری- و40 پست اسکله، بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران است.

عملیات کانتینری در حوزه بندری از شاخص هایی است که مدت های بسیاری بود خبری از رشد این عملیات در بزرگترین بندر تجاری ایران وجود نداشت.

با تلاش های دولت و به دنبال اجرای برجام و استقبال خطوط کشتیرانی برتر دنیا برای حضور در بندر شهید رجایی و افزایش تردد خطوط کشتیرانی لاینر به این بندر، عملیات کانتینری رشد قابل ملاحظه ای یافته که نشان از رشد اقتصادی در کشور دارد.

بندر شهید رجایی در 23 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع است.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.