| کد خبر: 151464 |

مدیرکل راهداری هرمزگان:

400 دستگاه اتوبوس برای زائران هرمزگان به اربعین حسینی در نظر گرفته شده است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان از جابه‌جایی زائران اربعین در این استان با تخصیص 400 دستگاه اتوبوس خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان از جابه‌جایی زائران اربعین در این استان با تخصیص 400 دستگاه اتوبوس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس ، داریوش باقرجوان ظهر امروز در نشستی در همین رابطه به خبرنگاران اظهار داشت: اعزام امسال زائران تنها در چارچوب کاروان، شبه کاروان و با مدیریت سازمان حج و زیارت و داشتن ویزا انجام می‌شود و در خارج از این چارچوب اتوبوسی به واگذار نخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان اطمینان خاطر داشته باشند که با واگذاری این تعداد اتوبوس خللی در سفرهای آنها به اماکن زیارتی ایجاد نخواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای ارایه آموزش‌های حرفه ای به رانندگان به منظور ارائه خدمات مناسب به زائران، اضافه کرد: هماهنگی ‌های لازم برای استقرار تیم کارشناسی مدیران فنی با نظارت اداره کل برای بررسی ‌های لازم فنی و ایمنی ناوگان اعزامی قبل از سفر انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، ثبت نام زائران اربعین حسینی در هرمزگان از اول شهریور آغاز شده و تا هشتم آبان ادامه دارد که این مدت تاکنون 10 هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند و برای 6 هزار و 500 زائر نیز روادید صادر شده است.

همچنین مقرر شده است، هرمزگان در مسیر زائران اربعین 25 موکب را برای خدمات‌رسانی راه‌اندازی و برپا کند که 10 موکب از این تعداد در مسیرهای داخلی کشور و 15 موکب نیز در حد فاصل نجف و کربلا دائر خواهد شد، این در حالیست که سال گذشته هرمزگان هشت موکب را مسیرهای داخلی و خارجی را‌ه‌اندازی کرده بود.

گفته شده است تعدادی از این موکب‌ها در مرزهای مشترک ایران و عراق و شهرهایی همانند بندرعباس، خمیر و لنگه که از شهرهای هرمزگان محسوب می‌شوند امر خدمات‌رسانی به زائران را به عهده خواهند گرفت.

تخمین زده می‌شود از هرمزگان امسال حدود 25 هزار نفر راهی این مراسم مذهبی شوند، که می‌توانند از چهارم آبان‌ماه به بعد از موکب‌ها در طول مسیر خدمات مورد نیاز را دریافت کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.