| کد خبر: 151105 |

نماینده مردم هرمزگان در مجلس:

زیرساختهای شهری را برای معلولان فراهم کنید

نماینده مردم هرمزگان در مجلس گفت: زیرساختهای شهری را برای معلولان فراهم کنید.

تین نیوز

نماینده مردم هرمزگان در مجلس گفت: زیرساختهای شهری را برای معلولان فراهم کنید.

به گزارش خبرنگار مهر ، احمد مرادی پیش ازظهر دوشنبه در مراسم روز جهانی عصای سفید در بندرعباس بیان داشت: حداقل انتظار این است که در روز جهانی عصای سفید دغدغه ای را حل کنیم .بنده از سال 85 با این مجموعه ارتباط دارم و با قاطعیت می گویم که نابینایان عزیز از توانمندی بالایی برخوردارند و معلولیت نمی تواند باعث محدودیت شود.

مرادی افزود: اگر مشکلات علمی و وورزشی و اجتماعی روشندلان حل بشود و زیرساختهای لازم را برای آنها فراهم کنیم دیگر نقص عضو نمی تواند ادامه هدف و زندگی را متوقف کند.

وی گفت: درک مشترک و وجدان بیدار دو خصیصه ای است که باید در همه باشد ودر جامعه به فکر خودمان نباشیم ووظیفه داریم در قبال همه مردم و شهروندان مسئولیت داریم . بین ۷-۱۰ درصد جمعیت جهان معلولیت دارند که باید برای اینها بسترهای مناسب را فراهم کنیم و در قبال شان مسئول هستیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: ظرفیتها و استعدادهای سرشار نابینایان را کشف و باورشان کنیم ، قانونی داریم که 3درصد از جذب نیرو در دستگاههای دولتی باید از معلولین استفاده بشود که متاسفانه این کار انجام نمی شود . معلولان درد معلولیت دارند که اگر بیکاری هم به ان افزوده شود و دیگر اینکه جامعه انها را درک نمی کند .

وی اظهارداشت:حداقل انتظار این است که به عصای سفید احترام بگذاریم و نابینایان را در اولویت برنامه ریزی هاقراردهیم . جامعه معلولان استان در هر زمینه ای حضور دارد و نیازمند حمایت های زیاد هستند. هوش و نبوغ و استعداد معلولان ازافراد عادی بالاتر است وتوانایی یادگیری و آموختن را دارند پس باید زمینه اشتغال را برای آنها فراهم نماییم.

مرادی گفت: همه دستگاهها باید در کنار معلولان وقت بگذارند شاهد برطرف شدن بخشی از مشکلات معلولان هستیم و از سال 90 درحوزه ورزش در کنارمعلولان هستم که به عینه دیده ام چگونه با حداقل امکانات امتیاز می آورند و افتخار می افرینند .

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.