| کد خبر: 148396 |

شهرداران نسبت به آلوده کردن دریا حساس باشند

استاندار جدید هرمزگان نسبت به صیانت از حریم دریا از سوی فرمانداران تاکید کرد.

تین نیوز

استاندار جدید هرمزگان نسبت به صیانت از حریم دریا از سوی فرمانداران تاکید کرد.

به گزارش مانا از بندرعباس، فریدون همتی در گردهمایی فرمانداران و بخشداران استان هرمزگان اظهار کرد: استان‌هایی موفق هستند که مدیران آنها قدرت به‌کارگیری ظرفیت‌های مردمی را داشته باشند که این کار نیازمند برنامه و کار و ساماندهی امور است.

وی افزود: در این استان می‌توانیم کارهای برجسته‌ای در این دوره کاری برای مردم در این منطقه مهم و حساس انجام دهیم و باید با کار و تلاش شبانه‌روزی و خوش فکری در جهت جذب منابع کار کنیم.

استاندار هرمزگان با اشاره به قرار گرفتن این استان در کنار سواحل خلیج فارس و دریای عمان، بیان کرد: فرمانداران مکلف هستند با هماهنگی شهرداران از هرگونه ساخت و ساز در محدوده سواحل استان جلوگیری کنند.

همتی همچنین تاکید کرد: صیانت و حفاظت از سواحل باید به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار فرمانداران باشد.

همتی همچنین در گردهمایی شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهرستان‌های استان هرمزگان با بیان اینکه بخش عظیمی از جمعیت هرمزگان در شهرها زندگی می‌کنند، عنوان کرد: هرمزگان یک استان زرخیز و معدن همه ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها و توانمندی‌هاست و از مردمی بسیار خوب، ظرفیت دریا و تجارت کالا و بنادر بزرگ برخوردار است.

وی ادامه داد: در کنار این موارد گردشگری می‌تواند یکی از ظرفیت‌های مهم هرمزگان در مناطق ساحلی و غیرساحلی استان باشد و همه باید در جهت شکوفا کردن این ظرفیت تلاش و لوازم درست جذب گردشگر در استان را فراهم کنیم.

استاندار هرمزگان افزود: باید دسترسی سهو و آسان برای مردم کشور فراهم شود تا به هرمزگان سفر کنند و در نیمه دوم سال که شرایط آب و هوایی مناسب در این استان مناسب است، گردشگران کشور می‌توانند به هرمزگان سفر کنند که موجب گردش مالی و ایجاد اشتغال خوب و ارتقا کیفیت زندگی مردم خواهد شد.

همتی تصریح کرد: با گردشگری می‌توان در کوتاه‌مدت و با کمترین هزینه بیشترین منفعت اجتماعی را برای استان هرمزگان خلق کرد و باید قدر فرصت‌ها و ظرفیت‌های هرمزگان را بدانیم و از وجب به وجب آن استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: اولویت شهرداری‌های استان بر صیانت از سواحل و زیباسازی شهرها و احداث پارک‌های خوب قرار گیرد و هرجا ظرفیت مناسبی برای جذب گردشگر وجود دارد را معرفی و پیگیری کنند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان خاطرنشان کرد: همچنین شهرداران مناطق ساحلی باید نسبت به آلوده کردن دریا حساسیت نشان دهند و از آن جلوگیری کنند.


 

منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.