| کد خبر: 14603 |

در گفتگو با تین نیوز عنوان شد:

◄ فرودگاه ها و لزوم ایجاد جذابیت برای ایرلاین ها / تفکر حاکم بر صنعت هوانوردی، تکلیفی است

تین نیوز | مدیرکل فرودگاه های استان هرمزگان از تکلیفی بودن دیدگاه های حاکم بر صنعت هوانوردی کشور انتقاد کرد و افزود: فرودگاه های کشور جذابیتی برای ایرلاین ها ندارند.

رضا بدیعی فرد در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با بیان اینکه فرودگاه بندرعباس یکی از فرودگاه های زیان ده در کشور است، افزود: در فرودگاه های کشور علیرغم آماده بودن زیرساخت ها، هنوز مغناطیس لازم برای جذب ایرلاین ها وجود ندارد.

وی اظهار کرد: در فرودگاه بندرعباس سالانه 12 میلیارد برای هزینه های جاری، و 8 میلیارد برای بحث های توسعه ای صرف می شود، این درحالی است که درآمد این فرودگاه به 9 میلیارد هم نمی رسد.

بدیعی فرد درباره دلایل زیان ده بودن فرودگاه بندرعباس گفت: از 20 هزار ترافیک پرواز فرودگاه بندرعباس، 8 هزار شامل پروازهای نظامی است که هیچ درآمدی برای فرودگاه ندارند. علاوه بر آن به دلیل شرایط آب و هوایی این منطقه، فرسایش تجهیزات شدید و هزینه های نگهداری بسیار بالاست.

بدیعی فرد تصریح کرد: به دلیل فاصله زیادی که که بندرعباس تا مرکز کشور و سایر استان ها دارد، مردم معمولا مسافرت های هوایی را انتخاب می کنند که این موضوع می تواند یکی از جذابیت های فرودگاه بندرعباس برای ایرلاین ها باشد.

تفکر حاکم بر صنعت هوانوردی تکلیفی است
مدیرکل فرودگاه های استان هرمزگان با انتقاد از دیدگاه های حاکم بر صنعت هوانوردی گفت: متاسفانه در کشور به جای دیدگاه های حمایتی که باید از طرف بخش حاکمیت وجود داشته باشد دیدگاه های تکلیفی و دستوری حاکم است.

وی با اشاره به حضور قدرتمند کشورهای منطقه در حمل و نقل هوایی جهان اظهار کرد: در منطقه جبل علی امارات، فرودگاهی با مساحت 11 برابر فرودگاه لندن ساخته شده که بیانگر سرمایه گذاری ویژه این کشور در حمل و نقل هوایی است.

بدیعی فرد تصریح کرد: سرمایه گذاری های کلان کشورهای منطقه به خصوص همسایگان جنوبی ایران در صنعت هوایی، گویای این است که توسعه ناوگان هوایی می تواند باعث توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورها شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.