| کد خبر: 141391 |

معاون فنی و عمرانی منطقه آزاد قشم:

۵۶۰ میلیارد ریال اعتبار ساخت 38 کیلومتر اتوبان در قشم

معاون فنی و عمرانی منطقه آزاد قشم از اعتبار افزون بر560میلیارد و 651 میلیون ریالی برای ایجاد 38 کیلومتر اتوبان در سه فاز عملیاتی مسیر مرکزی و قطعه شماره 3 اتوبان خلیج فارس خبر داد.

تین نیوز

معاون فنی و عمرانی منطقه آزاد قشم از اعتبار افزون بر560میلیارد و 651 میلیون ریالی برای ایجاد 38 کیلومتر اتوبان در سه فاز عملیاتی مسیر مرکزی و قطعه شماره 3 اتوبان خلیج فارس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر ، به نقل از قشم، احمد رئیسی گفت: قطعه ۱، 2 و 3 اتوبان مرکزی قشم حد فاصل فرودگاه بین المللی تا نزدیکی شهر درگهان در دو باند رفت و برگشت با بیش از 412 میلیارد و 842 میلیون ریال اعتبار در سه فاز عملیاتی و پیش بینی ایجاد 119 دهنه پل در حال ساخت است.

وی اعلام کرد: قطعه 3 بزرگراه خلیج فارس حد فاصل کیلومتر 18 قطعه 2 این پروژه در حوالی شهر درگهان تا روبروی اسکله کاوه به طول 8050 متر نیز با پیش بینی 34 دهنه پل آب رو در دو مسیر رفت و برگشت با 147 میلیارد و 808 میلیون ریال اعتبار همزمان در دست اقدام است.

معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم اظهارامیدورای کرد که فاز اول اتوبان مرکزی در مسیر فرودگاه بین المللی قشم تا سه راهی روستای دیرستان و قطعه سوم اتوبان خلیج فارس حد فاصل سه راهی دلگشا تا اسکله کاوه تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

او بیان داشت: عملیات زیرسازی قطعه 1 اتوبان مرکزی با بیش از 94 میلیارد و 25 میلیون ریال اعتبار در دو باند رفت و برگشت شامل خاکبرداری، خاکریزی و احداث ابنیه فنی به طول 10 کیلومتر با 21 دهنه پل در حال انجام است.

به گفته معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم، فاز دوم این طرح نیز بطور همزمان از سه راهی روستای دیرستان به سمت جاده سوزا - رمکان با بیش از 146 میلیارد و 923 میلیون ریال اعتبار در طول 10 کیلومتر با پیش بینی 44 دهنه پل در حال ساخت است.

او با اعلام اینکه فاز سوم این طرح به طول 9 هزار و 700 متر از مسیر روستای سوزا - رمکان تا محل اتصال به بزرگراه خلیج فارس در نزدیکی شهر درگهان اجرا می شود، افزود: عملیات اجرایی فاز سوم این طرح نیز با پیش بینی 54 دهنه پل در دو مسیر رفت وبرگشت، افزون بر 171میلیارد 893 میلیون ریال هزینه خواهد شد.

رئیسی از توسعه راه ها به عنوان مهمترین زیرساخت توسعه ای جزیره قشم و ارتقای سلامت جاده ای در این منطقه نام برد و افزود: از ابتدای حضور حمیدر ضا مومنی به عنوان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در اسفند ماه سال 1393 توسعه راه ها در دستور کار این معاونت قرار گرفت و طی این مدت علاوه بر برنامه ریزی برای ساخت اتوبان های جدید همه مسیرهای برون شهری و راه های دسترسی روستاهای جزیره قشم نیز آسفالت شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.