| کد خبر: 136813 |

افزایش 131 درصدی ترانزیت غیرنفتی در بنادر غرب هرمزگان/ 81 هزار مسافر دریایی طی سه ماه ترابری شدند

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه ضمن ارایه گزارشی از عملکرد بنادر غرب هرمزگان طی سه ماه نخست سال جاری، از رشد 131 درصدی ترانزیت کالاهای غیر نفتی در این بنادر خبر داد.

تین نیوز

 مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه ضمن ارایه گزارشی از عملکرد بنادر غرب هرمزگان طی سه ماه نخست سال جاری، از رشد 131 درصدی ترانزیت کالاهای غیر نفتی در این بنادر خبر داد.

محمود صابری ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: در سه ماهه فصل بهار سال ۹۶، در مجموع 2 میلیون و 604 هزار و 772 تن کالای نفتی و غیر نفتی در بنادر غرب هرمزگان تخلیه و بارگیری شد.

وی افزود: از مجموع عملیات انجام شده، 427 هزار و 776 تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و دو میلیون و 176 هزار و 996 تن به کالاهای نفتی اختصاص دارد.

صابری حجم صادرات کالاهای غیرنفتی از طریق بنادر غرب هرمزگان طی فصل بهار را بیش از 187هزار تن اعلام کرد و افزود: این حجم عملیات در مقایسه با میزان صادرات کالاهای غیر نفتی طی سه ماهه نخست سال گذشته، 76 درصد افزایش داشته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از ترانزیت 51 هزار و 449 تن کالاهای غیرنفتی در این بنادر و رشد 131 درصدی آن خبر داد.

این مقام مسئول بیان کرد: همچنین طی مدت یاد شده، 193 هزار و 832 تن کالاهای غیرنفتی بارگیری شد که رشد 68 درصدی در این رابطه به ثبت رسید.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، 436 TEU کانتینر پر در بنادر و دریانوردی بندرلنگه تخلیه و بارگیری شده است که در این بخش افزایش 243 درصدی به ثبت رسید.

این مسئول، ترغیب صاحبان کالا به فعالیت کانتینری و افزایش خطوط کشتیرانی بمنظور جابجایی کانتینر را از جمله مهمترین اقدامات صورت گرفته به منظور افزایش عملکرد کانتینری در این بندر دانست.

صابری تعداد شناورهای ورودی به این بنادر را بیش از یکهزار و 250 فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان، 123 فروند شناور بالای هزار تن و یکهزار و 128 فروند زیر هزار تن ظرفیت بارگیری داشته اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طی سه ماهه فصل بهار سال جاری، ترابری 81 هزار و 715 نفر مسافر در بنادر غرب هرمزگان به صورت ایمن به انجام رسید که از این میزان سهم بندرلنگه با جابجایی تعداد 20 هزار و 785 نفر مسافر، بیش از بندر چارک و آفتاب بود که پیشرفت 8 درصدی را در این بندر شاهد بودیم.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.