| کد خبر: 13604 |

◄ پیشرفت مبهم پل خلیج فارس در رفت‌وآمد مدیران به قشم؛ ۵ یا ۳۵ درصد؟

تین نیوز | بیش از سه سال از کلنگ زنی پروژه عظیم پل خلیج فارس می گذرد، اما در رفت و آمد مدیران به منطقه آزاد قشم، میزان واقعی پیشرفت این پل مشخص نیست؛ گویا هر مدیر جدیدی که می آید، رقم خودش را به عنوان میزان پیشرفت این پل، می آورد!

به گزارش تین نیوز، کلنگ پل خلیج فارس در بندر لافت قشم به زمین خورده و قرار است پس از احداث، جزیره قشم را به ایران و بدین ترتیب، از طریق ریل و جاده به کریدورهای بین‌المللی حمل کالا و مسافر در آسیا و اروپا متصل کند و آغازگر تحولی بزرگ در اقتصاد كشورمان و جزیره قشم باشد.

مزیت های متعددی برای این پل 2 کیلومتری برشمرده اند که از آن میان می توان به کاهش هزینه‌های حمل و نقل حداقل به میزان 30 درصد، کاهش زمان سیر کالا به میزان 40 درصد و کاهش هزینه‌های حمل و نقل و زمان ترانزیت کالا از قشم اشاره کرد، با این وجود هنوز میزان واقعی پیشرفت ساخت این پل مشخص نیست و هنوز معلوم نیست چه زمانی انتظارها برای افتتاح این پروژه مهم، به سر خواهد آمد؟

پیشرفت پل خلیج فارس در دولت دهم؛ از 100 تا 32 درصد!
بیش از دو سال پیش یعنی در اردیبهشت 91 بود که اسفندیار حیدری‌پور، مدیرعامل وقت سازمان منطقه آزاد قشم اعلام کرد که "ساخت پل خلیج فارس، طبق وعده رییس جمهوری تا پایان دولت دهم به اتمام خواهد رسید." با این وجود، یک سال بعد و در حالی که دولت دهم آخرین روزهای کاری خود را سپری می کرد، وی اعتراف کرد که ساخت این پل تنها 32 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

پل خلیج فارس در دولت یازدهم؛ از 5 تا 35 درصد!
شهریار مشیری که پس از حیدری پور و در دولت یازدهم، سکان مدیریت منطقه آزاد قشم را به عهده گرفت، در آذرماه سال 92 اعلام کرد که علیرغم صحبت های مدیر قبلی، هنوز پروژه ساخت پل حتی شروع هم نشده است، وی پیشرفت فیزیکی این پل را تنها پنج درصد عنوان کرد و گفت: "مقداری خاک برداری انجام شده و چند پایه پل آن در خشکی شمع کوبی شده اما اصل کار که در دریاست، هنوز آغاز نشده است."

شاید همین صحبت های جنجالی مشیری بود که باعث شد، منطقه آزاد قشم، مدیر انتخابی دولت یازدهم و رئیس ستاد انتخاباتی روحانی در هرمزگان را برنتابد و با وجود این که تنها چند ماه از حضور مشیری در قشم می گذشت، وی جای خود را به علی اکبر شعبانی فرد، عضو هیئت مدیره سازمان و معاون سرمایه گذاری منطقه آزاد قشم، به عنوان سرپرست منطقه آزاد قشم دهد.

شعبانی فرد، سه هفته پس از انتصاب، از روند ساخت پل خلیج فارس بازدید کرد و با اعلام پیشرفت 35 درصدی پیشرفت این پروژه، بر آغاز به کار مجدد احداث این پل تاکید کرد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم، در این بازدید علاوه بر این که بر لزوم جدیت داشتن در ساخت این پل تاکید کرد، از توقف روند ساخت پل در ماه های اخیر بنا به برخی دلایلی خبر داد و اعلام کرد که کار ساخت پل، ادامه خواهد یافت.

جهرمی فرد با بیان این که "ساخت این پل در سه سال آینده به پایان می رسد"، آب پاکی را روی دست کسانی ریخت که با وعده های رئیس اسبق، به راه اندازی زودهنگام این پروژه دل بسته بودند. از سوی دیگر شاید جهرمی فرد با اعلام این تاریخ به خود فرصتی داد تا برنامه مناسبی برای ادامه پیشرفت "5" یا "35" درصدی این پل فراهم کند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • بهروز 0 0

    با سلام حدود ۲ ماه قبل از طرح بازدید داشتم همان گزارش آقای مشیری مورد تایید است هیچ ستونی در دریا کار نشده است حدود چهل پایه در خشکی کارشده است ضمنا طول پل ۱۸۰۰ متر است که در گزارش ۲۰ کیلومتر آمده است. تین نیوز: با تشکر اشتباه تایپی بود اصلاح شد.