| کد خبر: 89370 |

مدیرکل دفتر مهندسی و نظارت بر تأسیسات زیربنایی راه‌آهن درهمایش قطارهای پرسرعت مطرح کرد:

احداثراه آهن سریع السیر در خط آهن تهران - شمال

تین نیوز | قطار سریع‌السیر مدیركل دفتر مهندسی و نظارت بر تأسیسات زیربنایی راه‌آهن درهمایش قطارهای پرسرعت از انتخاب خط آهن تهران– شمال به عنوان یك ایده برای احداث راه آهن سریع السیر خبر داد و ابراز امیدواری كرد این مهم در آینده عملیاتی شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ وحید علی قارداشی مدیركل دفتر مهندسی و نظارت بر تأسیسات زیربنایی راه‌آهن درهمایش قطارهای پرسرعت اعلام كرد: در حال حاضر موضوع راه آهن های سریع السیر و استفاده از قطارهای پرسرعت به یك اصل مهم در حمل و نقل ریلی كشورهای توسعه یافته و مهمتر از همه كشورهای در حال توسعه تبدیل شده است.

وی افزود: اینكه راه آهن تا چه اندازه به درون كلان شهرها كشیده شده مستلزم هزینه هایی است كه كشورهای پیشرفته این هزینه ها را از گذشته پرداخت كرده و امروز به پیشرفت های خوبی از جمله اینكه ساختار شهرسازی ریل پایه و مهمتر از همه استفاده از قطارهای پرسرعت؛ رسیده اند.

علی قارداشی با اشاره به كشورهای انگلستان، فرانسه، اسپانیا و ژاپن در استفاده از خطوط پرسرعت و قطارهای سریع السیر در كلان شهرهای خود، اظهار كرد: به طور مثال در لندن، پاریس، مادرید و توكیو شاهد خطوط پرسرعت ریلی هستیم كه روزانه چند هزار قطار در آنها سیر می كنند و جدا از جابجایی میلیونی مسافران، ارتباط و یكارچگی خوب و قابل توجهی با دیگر خطوط حمل و نقلی چون مترو، اتوبوس و غیره دارند.

وی ادامه داد: ایستگاه پانكراس یكی از ایستگاه های مهم شهر لندن است كه عمده قطارهای سریع السیر آن در حومه شهر به جابجایی مسافران می پردازند .

وی تاكید كرد: ساختار شهرسازی نیز در این شهر بر پایه ریل بوده بطوریكه به مطلوبترین شكل طراحی شده اند و مراكز مهم در اطراف راه آهن بنا شده اند.

مدیركل دفتر مهندسی و نظارت بر تأسیسات زیربنایی راه‌آهن تصریح كرد: راه آهن و قطارهای سریع السیر شهر پاریس، مادرید و توكیو نیز از بهترین ها هستند چرا كه می توانند بهترین خدمات حمل و نقل ریلی با سرعت بالا را برای مسافران ارائه دهند.

وی خاطر نشان كرد: با الگو قرار دادن این شهرها، ایران نیز با اجرای راه آهن سریع السیر تهران– اصفهان خواستار رشد جابجایی مسافران در شبكه ریلی و همچنین اتصال شبكه های حمل و نقلی مختلف به یكدیگر و توسعه خطوط و تسهیل مسافرت های حومه ای است.

علی قارداشی خاطر نشان كرد: خط آهن تهران– شمال به عنوان یك ایده برای احداث راه آهن سریع السیر انتخاب شده است كه امیدواریم در آینده عملیاتی شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • جواد 0 0

    فکر بسیار خوبی هست حداقل ترافیک و تلفات جاده چالوس و هراز و آزادراه قزوین رشت کم میشود. کلیه ایران نیاز به خطوط سریع السیر دارند مانند تهران قم اصفهان شیراز بندرعباس(اتصال روسیه و اسیای مرکزی به دریای آزاد و دور زدن تنگه بسفر)، مشهد تهران تبریز بازرگان(خط اهن ابریشم سریع السیر) که ایران به هاب ترانزیت چین و اروپا تبدیل میشه. و تهران شمال(توریستی ترین نقطه ایران هست)، تهران همدان کرمانشاه نجف کربلا(خط اهن سریع السیر عتبات عالیات که زایران عظیمی جابجا میکند) اینها مسیر پرترافیک مسافری و باری ترانزیتی هستند که ایران متحول میکند و تلفات ۱۷۰۰۰ هزار کشته را مطمئنا کاهش و ترافیک جاده ای به ریل منتقل میشود لذا معرفی این مسیر ها به سرمایه گذاران خارجی مهم بوده و ایران از نظر حمل و نقل متحول خواهد شد. مردم بعلت ایمنی بالا قطار سریع السیر مطمئنا انرا به هواپیما ترجیح میدهند نمونه اش خط سریع السیر مادرید بارسلون که بخاطر عدم استقبال از هواپیما جمع شد و مردم قطار سریع السیر ترجیح دادند

  • محمدحسین 0 0

    سلام به نظر میرسه اطلاعات فنی اقتصادی ایشان دقیق نیست یکی از یادداشت های همین سایت کاملا این مسأله رو روشن کرده بود که یادداشت کارشناسی ارزشمندی بود(لینک زیر:) http: / / tinn. ir / fa / doc / news / ۷۷۵۷۵ / حیف - میل - بیت - المال - اجرای - طرح - های - موازی - اتصال - تهران - شمال

    • جواد 0 0

      حتما مگر باید از آمل بره از کنار همین آزادراه تهران شمال که حفاری تونل هاش راحتتره چون دسترسی آزادراه هست و ماشین های حفاری راحت تر میرسند جای آزادراه تهران شمال اگر قطار سریع السیر میزدند سریع تر تمام میشد چون سطح مقطع کوچکتر دارد به نسبت آزادراه چهار بانده و بعضا شش بانده