| کد خبر: 69737 |

◄ سرتیپ نامی در غرفه تین نیوز: تیربار برای ورود ممنوع خودروها!

تین نیوز | وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دهم که در حال حاضر جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس است، عصر چهارشنبه، 20 آبان با حضور در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات در غرفه تین نیوز حضور یافت.

سرتیپ محمدحسن نامی که از اسفندماه 91 از مجلس رای اعتماد گرفت و به مدت چندماه بر کرسی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تکیه زد، با حضور در غرفه تین نیوز و هفته نامه حمل و نقل در خصوص دلایل تصادفات جاده ای و راهکارهای کاهش آن گفت: انواع راه اعم از دریایی، جاده ای، ریلی و هوایی خصوصا راه آهن نقش ارزشمندی در توسعه کشور دارد. در این میان، 50 درصد تصادفات ناشی از عامل انسانی است که اگر شهروندان فرهنگ استفاده از تجهیزات را بدانند تصادفات کاهش می یابد.

وی با ذکر مثالی از عدم توجه به مسایل فرهنگی در تردد خودروها در آمریکا اظهار داشت: در آمریکا زمانی که خودروها زیاد شده بود، هرچه تابلوی ورود ممنوع و یکطرفه می گذاشتند کسی توجه نمی کرد از این رو، رئیس جمهور وقت آمریکا گفت که برای توجه دادن به این موضوع، تیربار گذاشتند! آمریکایی ها آن موقع تیربار می گذاشتند.

نامی افزود: در برخی کشورها هنوز احساس می شود که این موضوع نیاز هست! و کشوری که فرهنگ استفاده از خودرو را فرانگیرد این خطر وجود دارد!!

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: خوشبختانه ایران با مردم هوشمند، فهیم و با فرهنگی که دارد با فرهنگ سازی این موضوعات را می پذیرد.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم خوب کار کنیم باید به نظم شکل بدهیم، تصریح کرد: قبل از دبستان نظم فردی موردتوجه است اما در دبیرستان نظم اجتماعی مطرح است که شاکله وجودی هر فرد در این دوره شکل می گیرد در این زمینه باید به آموزش و پرورش و خانواده پرداخت؛ در غیر این صورت فرهنگ سازی، مشکل است.

نامی افزود: اگر فرهنگ درست شود، بسیاری از مشکلات قابل حل خواهد بود. عموما اجتماعات بر مبنای فرهنگ شکل می گیرند.

وی همچنین با بیان اینکه نکته دیگر استفاده از فضای مجازی است که هم می تواند فرصت باشد و هم تهدید، خاطرنشان کرد: نمی توان فقط نگاه تهدید به آن داشت. این حوزه را باید بسیار جدی گرفت. با جرات می توان گفت 90 تا 95 درصد مردم جهان و حتی کشور ما خصوصا نسل جوان، نیازهای اطلاعاتی و روحی خود را از طریق فضای مجازی می گیرند. از این رو باید از این فضا در جهت مثبت برای فرهنگ سازی استفاده کرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.