| کد خبر: 68214 |

کشاورزیان در پاسخ به تین نیوز عنوان کرد:

◄ راهکار خروج از رکود در حمل بار جاده ای

تین نیوز | رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه حمل بار از طریق جاده ها نسبت به سال گذشته 7 درصدد کاهش داشته است، گفت: یکی راهکارهای موجود برای جلوگیری از رکود در این خصوص ممانعت از فعالیت خودروهایی با عمر بالاست.

به گزارش خبرنگار تین نیوز داود کشاورزیان در نشست خبری پنجمین نمایشگاه راه وشهرسازی که امروز هفتم آبان ماه در مصلی تهران برگزار شد با اشاره به عملکرد هفت ماهه این سازمان اظهار داشت: طی این مدت سه 3250 کیلومتر از راه های شریانی کشور مورد بهسازی و روکش اسفالت قرار گرفته که در این خصوص هفت میلیون و 250 هزار تن قیر در اجرای این عملیات، صرف شده است.

وی افزود: طی این مدت یک هزار و 360 کیلومتر از راه های کشور مورد عملیات حفاظتی قرار گرفت که در این میان 2500 کیلومتر عملیات درزگیری در جاده ها اجرا شد.
 
معاون وزیر راه شهرسازی با بیان اینکه 12 هزار میلیارد تومان برای نگهداری رویه راه‌ها اعتبار تخصیص داده شده است، گفت: 370 هزار تن قیر از محل ظرفیت های قانونی به استان ها تخصیص یافته است.
 
کشاورزیان خاطرنشان کرد: طی این مدت 50 هزار کیلومتر خط کشی 250 کیلومتر حفاظ میانی و کناری در آزادراه ها و رفع 1345 نقطه حادثه خیز از جمله 20 تقاطع غیر همسطح، 25 تقاطع همسطح و 30 دستگاه زیرگذر در جاده ها انجام شده و در مجموع، مبلغ 3500 میلیارد ریال به حساب ادارات کل راه و شهرسازی استان ها واریز و قیر به ارزش 3 هزار میلیارد ریال در اختیار استان ها قرار داده؛ همچنین 2500 میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی به منظور پرداخت بدهی پیمانکاران درنظر گرفته شده است.
 
وی خاطر نشان کرد: 204 پل بزرگ به منظور تعمیر مورد اقدام گرفته و عملیات جلوگیری از آسیب پذیری پل ها و ابنیه فنی با همکاری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به ارزش 120 میلیارد تومان در 6 استان کشور در حال اجراست.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در پاسخ به سوال خبرنگار تین نیوز مبنی بر اینکه راهکار جلوگیری از رکود حمل بار و مسافر و فروش خودروها ازسوی مالکان چیست، گفت: میزان حمل بار نسبت به سال گذشته حدود 7 درصد کاهش داشته است و این کاهش، موجب مشکلات اقتصادی شده است.

وی افزود: تنها راهکار موجود جلوگیری از فعالیت بخشی از ناوگان با عمر بالاست و باید  توجه داشت چنین تصمیمات سلبی مشکلات خاص خود را دارد.

 معاون وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: آمار و ارقام حاکی از فروش ناوگان و کاهش تعداد آن نیست، زیرا تنها ناوگان فروخته شده توسط شرکت و فرد دیگری به طور مجدد مورد استفاده قرار می گیرد.

رئیس سازمان راهداری در پایان یادآور شد: راهکار فوق در حمل و نقل عمومی باعث نوسازی ناوگان فرسوده می شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محسن 0 0

    با سلام. وضعیتی که ما فعالان بخش حمل ونقل با تمام وجودمان حس میکنیم حاکی از کاهش حمل بار به میزان ۷۰ هفتاد درصد میباشد. نه ۷ هفت درصد. نمیدانیم آمار را قبول کنیم یا واقعیتی را که با آن دست و پنجه نرم میکنیم.

    • 0 0

      وضع بار خیلی خیلی خرابه