| کد خبر: 50991 |

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در همایش تجلیل از همکاران برتر زیباسازان

دولت به دنبال رفع موانع تولید است

تین نیوز | مشاور وزیر صنعت،معدن و تجارت در همایش تجلیل از همکاران برتر زیباسازان اظهار داشت: دولت به دنبال رفع موانع تولید است.

بهروز ریاحی، در همایش تجلیل از همکاران برتر زیباسازان که در محل سالن همایش های بین المللی برج میلاد برگزار شد، از برنامه وزارتخانه متبوعش برای ایجاد تسهیلات لازم جهت تقویت واحدهای تولیدی خبر داد و گفت: درحال حاضروزارتخانه صنعت،معدن و تجارت با توجه به دوقانون رفع موانع تولید و نیزعبور از رکود درحال سیاستگذاری و برنامه ریزی برای حمایت از تولید کنندگان داخلی است تا آنها با آرامش خاطر اقدام به تولید محصول خود کنند.

وی خاطرنشان کرد: شرایط جدید کشوربه گونه ای است که برای ما اجبارایجاد می کند که رویکرد وسیاست های خود را درخصوص نحوه حمایت ازواحدهای تولیدی درسطح صنایع کوچک ،متوسط و بزرگ تغییردهیم.

وی افزود: ضروری است درسال های آینده با اتکا به مکانیزم هایی نظیر صادرات محوری،برندسازی و ارتقای کیفیت محصولات داخلی، شرایط و بسترهای لازم را برای حضور تولید کنندگان داخلی در بازارهای جدید فراهم کنیم تا آنها بتوانند جایگاه خود را دراین نوع بازارها پیدا کنند.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برنامه های متنوع این وزارتخانه برای حمایت از تولید کنندگان داخلی خاطرنشان ساخت: دولت به دنبال آن است تا با بازنگری درقوانین مختلفی نظیرمالیات برارزش افزوده،بازنگری درقانون امورمالیات ها، قانون قاچاق کالا و ارز و.... شرایطی را فراهم کند که تولید کنندگان داخلی با اطمینان خاطر اقدام به تولید محصول خود کنند و در عین حال نیز بتوانند با مشوق های صادراتی محصول خود را به کشورهای دیگر صادر کنند.

ریاحی با اشاره به اینکه دولت باید با سیاستگذاری و برنامه ریزی دقیق بسترهای مناسب را برای رشد واحدهای تولیدی فراهم کند، تاکید کرد: در کنارحمایت های دولتی ،لازم است که واحدهای تولیدی نیز نگاه خود را ازدرون گرایی به برون گرایی تغییردهند. این امر بدین معنا است که تولید کنندگان داخلی به جای اینکه  محصولات خود را صرفابرای بازارهای داخلی تولید کنند، تلاش کنند که محصولات خود را برای بازارهایی  که بافرهنگ و ارزش های کشور ما انطباق دارند، تولید کنند.
 
وی همچنین با اشاره به اینکه ظرفیت تولید کشورمان حدود 600 هزارمیلیارد تومان است مشکلاتی نظیرفقدان نقدینگی،تامین نشدن مواد اولیه ،فقدان سرمایه درگردش را ازجمله شاخص ترین موانع استفاده بهینه ازظرفیت تولید ارزیابی کرد ودرهمین حال تاکید کرد:براساس ارزیابی های صورت گرفته  ظرفیت واحدهای تولیدی موجود درکشور حدود ۱۵۰هزار میلیارد تومان است که باید با اتکا به منابع مالی یا تسهیلات بانکی در اختیار بخش تولید قرار گیرد تا امکان ۶۰۰ هزارمیلیارد تومان تولید محصول مهیا شود.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه در پاسخ به این سوال که سیاست‌های دولت درجهت حمایت ازتولید به چه صورت است وشما به عنوان مشاور وزیرچه دیدگاهی دراین رابطه دارید؟ گفت: شخصا اعقتاد دارم که به واحدهای تولیدی که توان تولید مناسب را دارند اما از منابع مالی لازم برخوردار نیستند می بایست حتما کمک کرد. اما درمقابل نیز براین باورم که بعضی ازواحدهایی تولیدی که به  مرحله میرائی رسیده اند چنانچه به آنها تسهیلات تخصیص دهیم علاوه بر تسهیلات قبلی، انباشت بدهی آنها اضافه می‌شود.

وی افزود: البته این رویکرد به این دلیل است که مااعتقاد داریم  منابع مالی را می بایست عادلانه به تولید اختصاص دهیم یعنی واحدهایی که می‌توانند به تولید، اشتغال و توسعه صادرات کمک  کننددرصدر دریافت تسهیلات باشند.با این نگاه می توان گفت واحد های تولیدی  که چندین نوبت تسهیلات دریافت کرده اند و هیچ‌گونه خروجی مثبتی از آنها دیده نمی شود،توجه مجدد به آنها ظلم است.

این مسئول در پایان ضمن اظهار امیدواری که با شرایط جدید کشور بعد ازلغو تحریم ها تولید کننده های داخلی بتوانند از همه ظرفیتها بریا تولید بهینه درکشور بهره مند شوند.

شایان ذکر است در پایان همایش تقدیرازهمکاران برتر زیباسازان به 5 نفرازهمکاران این شرکت هزینه سفر به عتبات عالیات ونیز به 4 نفر دیگر دو دستگاه خودروی ال 90 و دو دستگاه خودروی تیبا اهدا شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.