| کد خبر: 29504 |

معاون علمی فناوری رئیس جمهوری در نشست خبری نمایشگاه صنایع هوایی و هوانوردی خبر داد:

◄ افزایش میزان صادرات حوزه هوانوردی تا ۱۰۰ میلیون دلار / منطقی: ایجاد شبکه نخبگان هوایی

تین نیوز | معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری بر لزوم افزایش صادرات حوزه هوانوردی تاکید کرد و گفت: پیش بینی صادرات امسال حوزه هوانوردی 100 میلیون دلار است.

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشست خبری هفتمین نمایشگاه بین المللی صنایع هوایی و هوانوردی ایران گفت: نمایشگاه هوایی کیش، امسال با رویکرد جدیدی با تاکید بر صادرات فناوری برگزار می شود.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال میزان صادرات در حوزه هوانوردی عمومی و خدمات حدود 100 میلیون دلار باشد، گفت: امیدواریم در سال آینده این حجم از صادرات را افزایش دهیم.

وی به حضور شرکت های دانش بنیان در این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: این نمایشگاه پل ارتباطی بین شرکت های دانش بنیان و شرکت های بین المللی است و نشان دهنده اقتدار کشور در حوزه هوانوردی است.

وی در ادامه گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به تازگی در حوزه هوانوردی عمومی وارد شده و توسعه این بخش جزء مواردی است که به صورت جدی در حال پیگیری است.

در ادامه این نشست، منوچهر منطقی، دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی در خصوص هفتمین نمایشگاه بین المللی صنایع هوایی گفت: این نمایشگاه در چهار حوزه محصول، خدمات، شرکت های دانش بنیان و دانشگاه ها و توسعه روابط بین الملل تمرکز دارد که در حوزه محصول تمرکز این نمایشگاه بر سه بخش بالگرد، پهپاد و هوانوردی عمومی است.

وی به شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و افزود: در این نمایشگاه بنا داریم در حوزه هوایی از کلیه توانمندی های بخش خصوصی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه عمدتا طراحی و تولید پهپادها و موتورهای پیستونی به بخش خصوصی واگذار شده افزود:
هر آنچه بخش تخصصی توانمندی اش را داشته باشد به آنها واگذار می کنیم. قطعات و موتور پیستونی به آنها واگذار شده و اگر آنها توانایی داشته باشند آمادگی واگذاری سایر بخش ها را نیز به آنها داریم.

وی در خصوص تعامل با دانشگاه ها گفت: در این نمایشگاه قصد داریم تعامل دانشگاه با بخش خصوصی را افزایش داده و به معرفی بازار ایران در سطح بین المللی بپردازیم.

منطقی با اشاره به اینکه در پی ایجاد شبکه نخبگان هستیم، گفت: 33 پارک علم و فناوری داریم که برای اولین بار قصد داریم برخی از پروژه ها را به شبکه ای از پارک های علم و فناوری واگذار کنیم.

وی در خصوص طراحی و ساخت هواپیماها افزود: ایران در حوزه های هواپیماهای کلاس 20 تن و هوانوردی عمومی به نبوغ خوبی رسیده و در این حوزه ها گواهینامه های بین المللی کسب کرده است.

منطقی با بیان اینکه به مرحله طراحی هواپیماهای کلاس 20 تن وارد شده‌ایم، گفت: در این بخش باید بتوانیم در مشارکت‌های بین المللی حضور یابیم که در این راستا با چند مجموعه داخلی و خارجی در حال همکاری هستیم.

وی ادامه داد: در حوزه طراحی و ساخت هواپیماهای مسافری در کلاس20 تن حدود 7 تا 10 کشور در این حوزه کار می کنند که اگر ایران معادل این کشورها نباشد کمتر از آنها هم نیست.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.