| کد خبر: 26230 |

معاون راه و شهرسازی اعلام کرد:

◄ تعداد سد و تونل های کشور / ایران، از نظر سد و تونل سازی در جهان، شناخته شده است

تین نیوز | دبیر کمیته علمی همایش سد و تونل در مراسم افتتاحیه سومین همایش و نمایشگاه سد و تونل گفت: امروزه ایران از لحاظ سد و تونل سازی در سطح جهان، شناخته شده است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز از سومین همایش و نمایشگاه سد وتونل که در دانشگاه تهران در حال برگزاری است، علی نورزاد، دبیر کمیته علمی این همایش اظهار داشت: سدسازی و تونل سازی در ایران قدمت هزار ساله دارد و از جمله آن می توان به ساخت قنات و همچنین ارزشمند بودن آب نزد ایرانیان اشاره کرد.

وی افزود: تونل سازی به منظور افزایش دسترسی آب، حمل و نقل، ایستگاه های مترو و نیروگاه های برق رشد بسیاری در ایران و در سطح جهان داشته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امروزه ایران از لحاظ سد و تونل سازی در سطح بین المللی شناخته شده است، گزارشی در خصوص تعداد سدهای ساخته شده در ایران بیان کرد: براساس آمار جهانی در ایران 147 سد درحال بهره برداری و 151 سد در دست مطالعه است که بر اساس آن 112 میلیارد متر مکعب آب استحصال می شود و 58 میلیارد متر مکعب آب در دسترس ایجاد می کند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل یادآور شد: ایران با حضور در کنفرانس های بین المللی سد و تونل، خود را در جهان مطرح کرده است و امروزه جزو سه کشور مطرح در حوزه سدسازی به شمار می رود.

وی درادامه گفت: تا کنون 10 سد بتن غلطکی در حال ساخت، مطالعه و بهره برداری است و مباحث زیست محیطی در ساخت سدهای CMD دیده شده است.

دبیر کمیته علمی این همایش با اشاره به تعداد تونل در کشور گفت: درحال حاضر ساخت 233 تونل در دست مطالعه، 315 عدد در دست اجرا و 192 عدد نیز در دست بهره برداری است.

نورزاد تصریح کرد: این همایش صرفا به مقالات علمی نمی پردازد و هدف از برگزاری آن رفع مسائل ابهام انگیز در حوزه سد و تونل در قالب میزگرد است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان خاطرنشان کرد: از 301 مقاله ارسالی به دبیرخانه همایش، 151 مقاله مورد قبول واقع شده که 43 درصد این مقالات در بخش سدسازی، 40 درصد در بخش تونل سازی و 17 درصد به بخش عمومی تعلق دارد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مهندس وزارت راه 0 0

    آیا دبیری کمیته علمی همایش برای مدیرعامل شرکت ساخت مناسب است؟ آیا مسئولیت شرکت ساخت وقت مازاد باقی می گذارد یا کم اهمیت است که بخشی از وقت خود را صرف امور همایش نموده اند؟ البته همایش مهم است ولی اساتید بسیاری می توانند دبیر کمیته علمی باشند.

  • مهندس عمران 0 0

    توانمندی و مدیریت از خصیصه های انسان های موفق است. اگر کسی بتواند مسئولیت هایی را بپذیرد و بخوبی از عهده انجام آنها بر بیاید ستودنی است. بنظر من دبیری کمیته علمی همایش توسط مدیرعامل شرکت ساخت، اتصال و پیوندی را بین دانشگاه و بخش صنعت و اجرا ایجاد کرده و امکان ایجاد فرصت های بیشتر را برای هر دو طرف خواهد داشت.