| کد خبر: 128515 |

حضور اروپایی‎ها در هفتمین همایش صنایع فراساحل

تین نیوز

هفتمین همایش بین‌المللی صنایع فراساحل به همراه نمایشگاه صنایع فراساحل اول و دوم خرداد ماه در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‎شود.

 

به گزارش مارین تایمز، دبیر هفتمین همایش بین‎المللی صنایع فراساحل ایران با اشاره به اینکه این همایش هر دو سال یکبار به منظور تقویت توان مهندسی صنایع فراساحل ایران برگزار می‎شود، گفت: هفتمین همایش در هفت محور سازه‎های فراساحل، فناوری‌های نوین در صنایع فراساحل، شرایط محیطی دریا، ژئوتکنیک دریایی، هیدرودینامیک فراساحل، ایمنی و بهداشت و محیط زیست و در آخر مدیریت و برنامه‌ریزی در صنایع فراساحل برگزار خواهد شد.

 

دکتر مجید عباسپور با بیان اینکه در این همایش حتی موضوعاتی مربوط به انرژی مانند مزارع بادی فراساحلی  و روش‌های تولید انرژی مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: این همایش فرصتی دیگر برای گردهم آمدن استادان، پژوهشگران، مهندسان و کارشناسان این صنعت به منظور بررسی آخرین دستاوردها و یافته‎های این صنعت راهبردی و تبادل نظر آنها با هم است.

 

دریچه‎ای در دانشگاه به روی صنعت باز شده است

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین اهدافی که این همایش دوسالانه از دوره اول به دنبال آن بود، نزدیکی دانشگاه و صنعت است که خوشبختانه در این حوزه چنین خواسته‎ای تقریبا به کمک این همایش محقق شده است. یکی از نشانه‎های این نزدیکی نیز و اعلام همکاری همه نهادها و سازمان‎های مرتبط با حوزه فراساحل در نشست‌های برنامه‌ریزی پ این مراسم است.

 

به گقته دبیر هفتمین همایش بین‎المللی صنایع فراساحل ایران، اکنون پای صاحبان صنایع به دانشگاه باز شده است زیرا با برگزاری این گونه همایش‎ها دریچه ای در دانشگاه به روی صنعتگران باز شده است که ارتباط از آن طریق برای آنها با دانشگاه راحت‌تر و بهتر از گذشته شده است.

 

وی گفت: یکی دیگر از موضوعات درگیر کردن اساتید و دانشجویان با مسائل پژوهشی حوزه فراساحل است به صورتی که دانشجوبان برای پایان‌نامه‎های خود و تحقیقات پژوهشی خود موضوعات فراساحلی را انتخاب کنند و بتوانند در این حوزه به پژوهش بپردازند که خوشبختانه تاکنون توفیق خوبی حاصل شده است.

 

عباسپور با اشاره به اینکه امسال به رویکرد بین‌الملل این همایش بیش از هر سال دیگر توجه شده است، گفت: از محققان و اساتید دانشگاه‌های اروپایی (آلمان و انگلیس و ...) و آسیای جنوب شرقی دعوت به عمل آمده است تا در این همایش شرکت داشته باشند که خوشبختانه تعدادی از آنها با برگزاری کارگاه‎های آموزشی حرفه‌ای در این همایش ما را یاری خواهند کرد.

 

وی در پاسخ به این پرسش که از چند کشور برای حضور در این همایش دعوت به عمل آمده است، یادآور شد: دعوت محققان و اساتید در این همایش به صورت کشوری نیست، بلکه ما محققان و اساتید برتر و شناخته‌شده‌ای را که در کشورهای مختلف هستند برای شرکت در این همایش دعوت کرده‎ایم.

 

دبیر هفتمین همایش بین‎المللی صنایع فراساحل ایران تصریح کرد: تاکنون 10 نفر از کسانی را که در حوزه فراساحل در موضوعات مختلف شناخته شده و برتر هستند و به عنوان چهره‎های بین‎المللی از آنها نام برده می‎شود، برای حضور در این همایش دعوت کرده‎ایم البته چند استاد دیگر نیز دعوت خواهند شد که بخشی از هزینه حضور آنها را خود همایش تقبل کرده است و تسهیلات دیگری نیز برای آنها اندیشیده است.

 

دعوت از استادان آمریکایی برای شرکت در همایش فراساحل ایران

وی با بیان اینکه 70 درصد اساتید و محققان خارجی که به این همایش دعوت شده‎اندبرای حضور جواب مثبت داده‌اند، افزود: 2 استاد دیگر نیز از آمریکا دعوت شده‎اند که درباره حضور خود در این همایش پاسخ‌های دوگانه داده‌اند زیرا آنها با محدودیت‌های خاصی مواجه هستند.

 

عباسپور با اشاره به اینکه استقبال از این همایش نسبت به دوره‌های قبل کمتر نشده و به همان قوت باقی مانده است، گفت: این در حالی است که هنوز هم به دلیل مشکلاتی در حوزه بین‎الملل نتوانستیم فعالیت بیشتری داشته باشیم و کار را توسعه دهیم.

 

وی درباره دستاوردهای دیگر دوره های مختلف همایش فراساحل اظهار کرد: بر خلاف سیاست وزارت علوم در حوزه مهندسی مکانیک مبنی بر تجمیع همه زیرشاخه‎ها در سطح کارشناسی در یک رشته مهندسی مکانیک، اما خوشبختانه ما در حوزه دریا توانسته‎ایم همه زیرشاخه‌ها را حفظ کنیم به صورتی که در دانشگاه صنعتی شریف حتی در سطح کارشناسی گروه مهندسی دریا به صورت مستقل تشکیل شده و فعالیت می‎کند.

 

عباسپور در ادامه با اشاره به اینکه صنایع فراساحل به‌عنوان بخشی قابل توجهی از فعالیت‌های اقتصادی کشور در مسیر رشد و توسعه قرار گرفته است، تصریح کرد: البته این صنایع فراز و نشیب‌های مختلفی را تجربه کرده است که برگزاری منظم و دو سالانه همایش‌های صنایع فراساحل، فرصتی مناسب برای معرفی دستاوردها و بررسی چالش‌های موجود است.

 

به گزارش مارین تایمز، هفتمین همایش بین‎المللی صنایع فراساحل به همت دانشگاه صنعتی شریف، ستاد توسعه صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، انجمن مهندسی دریایی ایران و همه ارگان‎ها و سازمان‎های دریایی کشور در اول و دوم خرداد ماه امسال برگزار خواهد شد. یادآور می‎شود که مهلت ارسال مقالات به دبیرخانه این همایش تا 10 اردیبهشت ماه تمدید شده است.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.