| کد خبر: 168413 |

◄ توسعه زیرساخت‌های ریلی بندر شهید رجایی

استفاده از حمل ونقل ریلی باعث ایجاد مزیت‌های رقابتی در بنادر می‌شود.

تین نیوز

محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در حاشیه بازدید از ششمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی و در جمع خبرنگاران گفت: باید از ظرفیت همه شقوق حمل و نقل برای توزیع کالا استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، راستاد با تاکید بر اینکه سازمان بنادر برای ایجاد مزیت رقابتی حمل و نقل چند وجهی را در دستور کار خود قرار داده است، ادامه داد: استفاده از این گونه های حمل و نقلی به خصوص بخش ریلی باعث ایجاد مزیت های رقابتی در بنادر می شود.

مدیرعامل سازمان بنادر تصریح کرد: در حال حاضر تمرکز بر روی بندر شهید رجایی است و  سعی خواهیم کرد با انجام مذاکرات و بهره گیری از ظرفیت های داخلی و خارجی، زیرساخت های ریلی در این بندر توسعه پیدا کند.

معاون وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اینکه بعد از بندر شهید رجایی، بندر امام  در اولویت قرار دارد، افزود: به دلیل آن که عمده کالاهای وارداتی در بندر امام فله ای هستند، این بندر در اولویت بعدی قرار دارد.

راستاد توضیح داد: بندر امیر آباد، بندری شمالی کشور است  که جزو اولویت بعدی گنجانده شده است. اسکله رو-رو ریلی این بندر که در حال تکمیل است، این امکان به وجود می آید که کشتی هایی که از حاشیه دریای خزر وارد بندر می شوند در اسکله های رو-رو ریلی پذیرش شوند.

راستاد درباره سرمایه گذاری شرکت های حمل ونقل ریلی در بنادر کشور گفت: اولویت در پرداخت تسهیلات، شرکت هایی هستند که تصمیم به سرمایه گذاری در این حوزه را دارند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.