| کد خبر: 161859 |

معاون امنیتی ـ‌ سیاسی هرمزگان خبر داد:

◄ 56 درصد تجارت کشور از هرمزگان انجام می‌شود

تین نیوز

معاون امنیتی ـ‌ سیاسی استاندار هرمزگان با بیان اینکه ۵۶ درصد واردات و صادرات کشور در هرمزگان انجام می‌شود، گفت:‌ بزرگترین پایانه مسافری دریایی کشور در هرمزگان است و پیش‌بینی می‌کنیم نوروز امسال ۶ میلیون مسافر نوروزی به این استان سفر کنند.

به گزارش تین‌نیوز،‌ بهروز اکرمی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ۵۶ درصد واردات و صادرات کشور از استان هرمزگان انجام می‌شود، گفت:‌ بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر کانتینری کشور در استان هرمزگان قرار دارد، ضمن آنکه بندر شهید باهنر نیز به عنوان بزرگترین و پرترددترین پایان مسافری کشور در هرمزگان است.

او با تأکید بر اینکه هرمزگان قطب گردشگری دریایی کشور است، گفت: در نوروز سال ۹۶ بیش از ۵ میلیون نفرگردشگر به استان هرمزگان سفر کرده‌اند.

او با اشاره به راه‌اندازی خطوط مسافری دریایی در استان هرمزگان اظهار داشت:‌در حال حاضر از بندر شهید حقانی به جزایر قشم، هرمز و لارک، خطوط دریایی فعال است، ضمن آنکه از بندر چارک و بندر آفتاب نیز به جزیره قشم خط دریایی مسافری داریم.

اکرمی ادامه داد:‌ در کشور ۱۷ جزیره داریم که ۱۴ جزیره آن در استان هرمزگان است.

این مقام مسئول با اشاره به ظرفیت گردشگری دریایی در هندورابی اظهار کرد:‌در جزیره قشم،‌سواحل زیبا و در هرمز بهترین اماکن گردشگری وجود دارد.

او افزود:‌ بابت توسعه گردشگری، چندین هلدینگ سرمایه‌گذاری وارد جزیره هرمز شدند و در این باره مذاکراتنهایی شده و در مرحله عقد قرارداد است.

معاون امنیتی ـ‌ سیاسی استاندار هرمزگان تأکید کرد:‌توسعه گردشگری در جزایری نظیر جزیره هنگام و جزیره هرمز با محوریت گردشگری سنتی است، زیرا گردشگران منازل بومی‌ها را بر هتل‌های پنج ستاره ترجیح می‌دهند.  

او  ادامه داد:‌ در همین راستا به خانواده‌هایی که قصد دارند در جزیره هرمز مکان‌های مسکونی خود را تبدیل به محلی برای خدمات به گردشگران کنند، تسهیلات کم‌بهره ارائه می‌شود تا با مصالح سنتی، خانه خود را بهسازی کرده و به عنوان محلی برای اسکان گردشگران در اختیار آنها قرار دهند.

اکرمی ادامه داد:‌ در حوزه گردشگری، ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت در استان هرمزگان در اختیار بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران اقتصادی و گردشگری قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه استان هرمزگان خود را برای میزبانی از مسافران نوروزی آماده کرده است‌،گفت:‌ پیش‌بینی می‌کنیم در نوروز ۹۷ تعداد ۶ میلیون مسافر به استان هرمزگان سفر کنند.

وی با تأکید بر اینکه ناوگان دریایی مسافری در استان هرمزگان منحصر به فرد است،‌ اظهار داشت:‌ اصلی‌ترین خطوط مسافری دریایی در استان هرمزگان است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.