| کد خبر: 161659 |

استاد دانشکده حمل‌ونقل دانشگاه لیسبون در گفتگو با کنفرانس حمل‌ونقل و ترافیک بیان کرد:

◄ مدیریت شهری تهران دشوار است

خوزه نوش استاد دانشکده حمل‌ونقل دانشگاه لیسبون است که برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی حمل‌ونقل و ترافیک برای اولین بار به تهران سفرکرده است.

تین نیوز

خوزه نوش استاد دانشکده حمل‌ونقل دانشگاه لیسبون است که برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی حمل‌ونقل و ترافیک برای اولین بار به تهران سفرکرده است.

به گزارش تین‌نیوز، او متخصص زیرساخت، طراحی راه و ارتباط آن با ایمنی است. او در این کنفرانس یکی از کسانی است که کارگاه دارد و در آن، درباره موضوعاتی چون مدل‌سازی تصادفات و ارتباط آن با زیرساخت‌های راه‌ها و ایمنی صحبت می‌کند. این استاد دانشگاه لیسبون پرتغال در این گفتگو درباره موضوعاتی چون فضای شهر تهران، ترافیک و... صحبت کرده است.

اکنون‌که اولینپ­بار است که در این کنفرانس شرکت کرده‌اید، فکر می‌کنید هدف از برگزاری چنین کنفرانس‌هایی چیست؟

حمل‌ونقل و ترافیک موضوعی است که بازندگی روزمره شهروندان ارتباط دارد. به نظرم، هدف اصلی این کنفرانس هم برای مردمی که با این موضوع ارتباط دارند و هم برای مهندسان ترافیک و حمل‌ونقل بسیار حائز اهمیت است.

آیا برگزاری چنین کنفرانس‌هایی در ایران برای حل معضلات و مشکلات ترافیک، از قبیل آلودگی هوا و تراکم ترافیک و... تأثیرگذار است؟

این سفر اولین سفر من به ایران و تهران است. متأسفانه هنوز فرصت بررسی دقیق مسائل و فضای شهری تهران را پیدا نکرده‌ام و همچنین، روز یکشنبه 29 بهمن‌ماه اولین روز حضور من در این کنفرانس است. فکر می‌کنم با توجه به اینکه اولین دوره هفدهمین کنفرانس بین‌المللی حمل‌ونقل و ترافیک است، حتماً می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد. البته مشکلات مرتبط با آلودگی هوا و ترافیک شهری مسائلی نیست که به‌راحتی تغییر پیدا کند و همه مقامات و سیاستمداران باید هرروز و هرسال برای تغییرات پایدار و مداوم، نه کوتاه‌مدت، بلکه میان‌مدت کار کنند.

به نظر شما، حضور شرکت‌کنندگانی از کشورهای مختلف در این کنفرانس چه مزیتی دارد؟

شرکت‌کنندگان این کنفرانس بین‌المللی که از کشورهای دیگر هستند، بسیار از نظر تبادل ایده و نظرات جدید حائز اهمیت است و با توجه به اینکه موضوعات بسیار خوب و مرتبطی در این کنفرانس انتخاب‌شده است، اگر در سال آینده نیز پیگیری شود، به‌شدت تأثیرگذار خواهد بود. ازنظر من، کنفرانس بسیار خوب سازمان‌دهی شده است و می‌تواند بسیار مثمر ثمر باشد.

 با توجه به اینکه اولین بار است که به تهران سفرکرده‌اید، فضای شهری را چطور دیدید؟

شگفت‌انگیز بود که تهران شهری بسیار بزرگ و مدیریت شهری آن کار بسیار دشواری است. موضوعات کنفرانس می‌تواند بسیار مؤثر باشد. من فکر می‌کردم تهران بسیار آرام است، اما برعکس دیدم که تهران خیلی شلوغ است و مردم بیشتر از خودروی شخصی استفاده می‌کنند که تغییر این موضوع می‌تواند بر کاهش آلودگی هوا و ترافیک سنگین خیابان‌های این شهر بزرگ تأثیرگذار باشد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.