| کد خبر: 161658 |

◄ نبود تخصص در حوزه حمل‌ونقل عامل بی‌سروسامانی این حوزه

اولین سخنران هفدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی حمل‌ونقل و ترافیک، دبیر کنفرانس، محمود صفارزاده، بود که درباره برنامه و کلیات کنفرانس سخن گفت.

تین نیوز

اولین سخنران هفدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی حمل‌ونقل و ترافیک، دبیر کنفرانس، محمود صفارزاده، بود که درباره برنامه و کلیات کنفرانس سخن گفت.

به گزارش تین‌نیوز، صفارزاده، دبیر علمی کنفرانس، یکی از معضلات و مشکلات اساسی حمل‌ونقل کشور و مدیریت شهری را بحث کنترل ترافیک معرفی کرد که منجر به برگزاری هفدهمین کنفرانس مهندسی حمل‌ونقل و ترافیک شهری شده است.

 دبیر علمی کنفرانس تغییرات در سازمان شهرداری را یکی از دلایل به­تعویق­افتادن برگزاری این کنفرانس دانست و از تأکید و تلاش محسن پورسیدآقایی برای برگزاری سریع‌تر و بهتر آن تقدیر کرد.

او افزود: «دبیرخانه علمی کنفرانس با تشکیل 12 گروه تخصصی به بررسی بیش از 970 مقاله در زمینه‌های مختلف پرداخت. حدود 170 مقاله برای ارائه و 170 مقاله برای پوستر ارائه و داوری شد که در مجموع، 330 مقاله و پوستر در 10 نشست ارائه خواهد شد.»

 صفارزاده ادامه داد: «از دیگر ویژگی‌های این کنفرانس برگزاری میزگردها و کارگاه‌های تخصصی است که در آنها، تجربیات و دستاوردهای حوزه مهندسی حمل‌ونقل و ترافیک کشورهای دیگر در انواع نشست‌ها و میزگردها ارائه خواهد شد. از سوی دیگر، میزگردهایی نیز برای بحث و بررسی مشکلات ترافیکی موجود و اظهارنظر علاقه‌مندان تشکیل خواهد شد که در برنامه زمان‌بندی کنفرانس قید شده و علاقه‌مندان می‌توانند از آن استفاده کنند.»

دبیر علمی کنفرانس گفت: «این کنفرانس با بررسی مشکلات حمل‌ونقل و ترافیک و دیدگاه‌های فقط علمی و به دور از اهداف دیگر، به کنفرانسی موفق تبدیل شده است که به برگزاری هفدهمین دوره رسیده و تداوم خواهد داشت.»

او ادامه داد: «از ویژگی‌های این کنفرانس وجود بحث و تبادل نظر همه صاحب‌نظران و علاقه‌مندان به دور از اختلاف نظرهای سیاسی و فرقه‌ای است و از سویی، امیدواریم از بخش‌های اجرایی دستاوردهای این کنفرانس بهره برده شود. هفده نفر مهمان خارجی از آمریکا، اسپانیا و پرتغال و اتریش و غیره در این کنفرانس شرکت کرده‌اند که مقالات خود را به زبان بین‌المللی ارائه خواهند کرد.»

صفارزاده افزود: «یکی از عناوین مهمی که امسال در کنفرانس مطرح شده، بحث راه‌ حل‌های توسعه پایدار و حمل‌ونقل است که بر اساس پیمان‌های بین‌المللی، تعهدنامه پاریس و غیره است که باید حمل‌ونقل شهرها بر اساس همان راه حل‌ها برنامه‌ریزی شود.»

او با بیان اینکه تجربیات چند کشور اروپایی به‌ویژه اتریش را در بخشی از برنامه‌ها خواهیم داشت و بخشی را هم به دوچرخه اختصاص دادیم، گفت: «بخشی هم به تجربیات دیگر کشورها در زمینه پارکینگ‌های هوشمند اختصاص داده شده است.»

صفارزاده ادامه داد: «کاربری زمین و حمل‌ونقل از دیگر بخش‌های درخور توجه این کنفرانس است و در نهایت اینکه آینده ساختار کنترل ترافیک به چه سمت وسویی خواهد رفت نیز در برنامه ما بررسی خواهد شد. مشکل آلودگی و ترافیک، علائم رانندگی و ترافیک و نکته بسیار مهم دیگر الزامات ساختمان‌ها و حمل‌ونقل و ترافیک از دیگر مباحث این کنفرانس است.»

 دبیر علمی کنفرانس گفت: «چرا به‌جای حل ریشه‌ای مشکلات فقط به فکر ساماندهی هستیم؟ انواع کارگروه‌های ساماندهی در کشور برای حل مشکلات تشکیل می‌شود که اگر قرار باشد مشکل را از ریشه حل کنیم، نیازی به صرف انرژی و وقت برای آن امور نیست.»

صفارزاده با بیان اینکه اگر الزامات و مقررات و استانداردها را داشته باشیم، شاید مهندسان ترافیک و حمل‌ونقل ما از همان اول جلوی مشکلات را بگیرند، گفت: «یکی از دلایل اینکه بحث حمل‌ونقل و ترافیک به سروسامان نمی‌رسد، این است که از متخصصان حمل‌ونقل بهره گرفته نمی‌شود. بر اساس آمار، 40 درصد کسانی که در مدیریت این امور قرار گرفته‌اند، تخصصی در زمینه حمل‌ونقل و ترافیک ندارند. در حالی که همه دانشگاه‌های معتبر دولتی داخلی ما این رشته را دارند و دانشجو تربیت می‌کنند.»

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.