| کد خبر: 161456 |

هفدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی حمل‌ونقل و ترافیک/3

◄ نجفی: ریشه بحران ترافیکی تهران، نگاه خودرومحوری است

در شهر تهران ریشه بسیاری از مشکلات که امروز با آن مواجه هستیم نگاه خودرومحور است که این امر باعث شده چیزی حدود تنها 22درصد از سفرهای شهری از طریق حمل‌ونقل عمومی انجام شود این در حالی است که در برنامه 5 ساله شهر تهران این میزان بایستی به 75 درصد برسد.

تین نیوز

هفدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی حمل‌ونقل و ترافیک امروز آغاز شده و تا فردا ادامه خواهد داشت. در مراسم افتتاحیه این کنفرانس، محمدعلی نجفی شهردار تهران استمرار در برگزاری این کنفرانس در  سال‌های گذشته را حاصل نگاه مسئولان شهرداری تهران به مشکلات این کلان‌شهر دانست و گفت: امیدواریم در کنفرانسی که طی امروز و فردا برگزار می‌شود راه‌حل‌هایی برای عبور از مشکلات حمل‌ونقل کشور بخصوص کلان‌شهر تهران فراهم شود.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز نجفی افزود: بحث حمل‌ونقل ترافیک از مباحثی است که سال‌ها زندگی شهری را تحت تأثیر قرار داده است؛ این موضوع در تمام دنیا وجود دارد و تمام کشورها به دنبال راه‌حلی برای آن هستند.

او افزود: یکی از مبحث‌های مهم ریسک شهری به موضوعات مربوط به حمل‌ونقل و جابه‌جایی شهر می‌پردازد که این نشان می‌دهد که این موضوع جهانی است.

شهردار تهران با تأکید بر اینکه برای عبور از مسئله ترافیک و به‌تبع آن آلودگی هوا با مشکلات بسیاری روبرو هستیم و این مشکل بایستی حل شود افزود: مردم ما دیگر خسته شده‌اند لذا بایستی تأکید کنم حل این موضوع نیازمند سرمایه‌گذاری است.

این مقام مسئول و شهرداری تهران اذعان داشت: در شهر تهران ریشه بسیاری از مشکلات که امروز با آن مواجه هستیم نگاه خودرومحور است که این امر باعث شده تنها چیزی حدود 22 درصد از سفرهای شهری از طریق حمل‌ونقل عمومی انجام شود این در حالی است که در برنامه 5 ساله شهر تهران این میزان بایستی به 75 درصد برسد.

وی در ادامه تصریح کرد: این آمار نشان‌دهنده این است که در سال‌های گذشته اهتمام جدی وجود نداشته است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.