| کد خبر: 161449 |

هفدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی حمل ونقل وترافیک آغاز به کار کرد

◄ چاره‌جویی علمی برای معضلی به نام ترافیک تهران

یکی از دلایلی این که بحث حمل ونقل و ترافیک به سر وسامان نمی‌رسد این است که متخصصان حمل ونقل به کار گرفته نمیشوند براساس آمار 40 درصد کسانی که در مدیریت این امور قرار کرفته اند تخصصی در زمینه حمل ونقل وترافیک ندارند

تین نیوز

هفدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی حمل ونقل وترافیک از صبح امروز در سالن همایش‌های برج میلاد تهران آغاز به کار کرد.

اولین سخنران افتتاحیه هفدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی حمل ونقل وترافیک دبیر کنفرانس محمود صفارزاده بود که در مورد برنامه و کلیات آن سخن گفت.

صفارزاده  دبیر علمی کنفرانس یکی از معضلات و مشکلات اساسی حمل ونقل کشور و مدیریت شهری را بحث کنترل ترافیک دانست که به هفدهمین کنفرانس مهندسی حمل ونقل و ترافیک شهری منجر شده است.

 دبیر علمی کنفرانس تغییرات در سازمان شهرداری را یکی از دلایل به تعویق افتادن برگزاری این کنفرانس دانست و از تاکید و تلاش « پور سید آقایی» برای برگزاری سریعتر و بهتر آن تقدیر کرد.

وی افزود دبیرخانه علمی کنفرانس با تشکیل 12 گروه تخصصی به بررسی بیش از 970 مقاله در زمینه های مختلف پرداختند. 170 مقاله برای  ارائه و 170 مقاله برای پوستر ارائه شده، مورد داوری قرار گرفت و در مجموع 330 مقاله و پوستر در 10 نشست ارائه خواهد شد .

 صفارزاده ادمه داد از دیگر ویژگی‌های این کنفرانس  برگزاری میزگردها و کارگاه های تخصصی است که  تجربیات و دست آوردها‌ی حوزه  مهندسی حمل‌ونقل و ترافیک کشورهای دیگر در انواع  نشست‌ها و میزگردها ارائه خواهد شد. از سوی دیگر میزگردهایی نیز برای بحث و بررسی  مشکلات ترافیکی موجود و اظهار نظر علاقمندان تشکیل خواهد شد که در برنامه زمانبندی کنفرانس قید شده و علاقه‌مندان می‌توانند از آن استفاده کنند.

دبیر علمی کنفرانس گفت این کنفرانس با بررسی مشکلات حمل ونقل و ترافیک و دیدگاه های صرفاً علمی و به دور از اهداف دیگر به کنفرانسی موفق تبدیل شده است که به برگزاری هفدهمین دوره رسیده و تداوم خواهد داشت.  

وی ادامه داد: از ویژگی‌های این کنفرانس بحث وتبادل نظر همه صاحبنظران و علاقمندان به دور از اختلاف نظرهای سیاسی و فرقه‌ای است و از سویی امیدواریم دست آوردهای این کنفرانس از سوی بخش های اجرایی مورد استفاده قرار گیرد.  

17نفر مهمان خارجی از آمریکا اسپانیا و پرتغال و اتریش و غیره  در این کنفرانس  شرکت کرده اند که مقالات خود را ارئه به زبان بین المللی ارائه خواهند کرد.

صفارزاده افزود: یکی از عناوین مهمی که امسال در کنفرانس مطرح شده است بحث راه‌حل‌های توسعه پایدار و حمل ونقل است که براساس پیمان‌های بین المللی ، تعهدنامه پاریس و غیره است که باید حمل ونقل شهرها براساس  همان راه حل ها برنامه ریزی شوند. تجربیات چند کشور اروپایی به خصوص اتریش را در بخشی از برنامه‌ها خواهیم داشت و بخشی را هم به دوچرخه اختصاص دادیم. در مورد تجربیا ت دیگر کشورها از  پارکینگ‌های هوشمند هم بخشی اختصاص داده شده است. کاربری زمین و حمل‌ونقل از دیگر بخش‌های قابل توجه این کنفرانس است. در نهایت آینده سیستم کنترل ترافیک به چه سمت وسویی خواهد رفت نیز  مورد بررسی در برنامه ما خواهد بود. مشکل آلودگی و ترافیک ، علائم رانندگی وترافیک و نکته بسیار مهم دیگر الزامات ساختمان‌ها و حمل‌ونقل و ترافیک از دیگر مباحث گنفرانس است.

 دبیر علمی کنفرانس گفت چرا به جای حل ریشه‌ای مشکلات فقط به فکر ساماندهی هستیم. انواع کارگروه های ساماندهی در کشور برای حل مشکلات تشکیل می‌شود که اگر قرار باشد مشکل را از ریشه حل کنیم نیازی به صرف انرژی و وقت برای آن امور نیست. اگر الزامات و مقررات و استانداردها را داشته باشیم شاید مهندسان ترافیک و حمل ونقل ونقل ما از همان اول جلوی مشکلات رابگیرند.

او افزود: یکی از دلایلی این که بحث حمل‌ونقل  و ترافیک به سروسامان نمی‌رسد این است که متخصصان حمل ونقل به کار گرفته نمی‌شوند.براساس آمار 40 درصد کسانی که در مدیریت این امور قرار کرفته اند تخصصی در زمینه حمل ونقل وترافیک ندارند. در حالی که همه دانشگاه‌های معتبر دولتی داخلی ما این رشته را دارند و دانشجو تربیت می‌کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.