| کد خبر: 161390 |

درگفت‌وگو با این شبکه خبری، عنوان شد:

◄ استفاده از تکنولوژی «چندجزئی» در پروژه خط‌کشی خیابان‌ها

مدیرعامل شرکت سازه رهاورد دنا از اجرای چندین پروژه خط‌کشی با استفاده از تکنولوژی چندجزئی، در مناطق مختلف شهرداری تهران خبر داد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت سازه رهاورد دنا از اجرای چندین پروژه خط‌کشی با استفاده از تکنولوژی  چندجزئی، در مناطق مختلف شهرداری تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، مهرداد سلیمانی با تشریح مشخصات فنی خط‌کشی اسکرید دوجزئی محوری، اظهار کرد: این تکنولوژی دارای یونیت اکسترودر، ضخامت اجرا از 1500 تا 2500 میکرون  و قابل تنظیم برای تعیین ضخامت است.

وی با تاکید بر ضخامت ماندگاری 36 تا 48 ماهه خط‌کشی اسکرید دو جزئی محوری، تصریح کرد: قابلیت اجرای کوئینگ بر روی اسکرید دو جزئی به منظور جلوگیری از جذب آلودگی و قابلیت اجرا طی چهار فصل سال به جهت مقاوم بودن در برابر شن، نمک و اسید از دیگر خصوصیات این مدل خط‌کشی است.

سلیمانی با اشاره به زمان مورد نیاز خشک شدن رنگ بین 25 تا 30 دقیقه یادآور شد: سرعت اجرای خط‌کشی تا 8 کیلومتر در ساعت، امکان اجرای مجدد این نوع خط‌کشی بر روی سایر خط‌کشی‌ها و تفاوت فرمولی رنگ دو جزئی محوری با رنگ‌های دوجزئی ساخت داخل کشور اسکرید به هیچ عنوان لغزنده و سایشی نیست.

به گفت وی، مواد رنگ اسکرید دو جزئی به دلیل نداشتن حلال، کاملاً به لحاظ زیست محیطی مورد تائید سازمان‌های بین‌المللی بوده و به هیچ وجه سرطان‌زا نیست و دارای استاندارد CE و استاندارد ISO14001 است و رنگ دوجزئی به لحاظ فرمولاسیون در زمان اجرا، دمای حدوداً 5 درجه سانتیگراد را بر روی آسفالت منتقل می‌کند که طبق بررسی‌های به  عمل آمده  هیچ‌گونه صدمه‌ای به آسفالت وارد نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت سازه رهاورد دنا با اشاره به حضور پررنگ این شرکت در هفدهمین کنفرانس مهندسی بین‌المللی حمل‌ونقل و ترافیک، خاطرنشان کرد: رنگ دوجزئی محوری به علت ساختار فرمولی مناسب، حتی بدون استفاده از گلاسید از رفلکس و سفیدی بالایی برخوردار است که از ویژه‌گی‌های منحصر به فرد این رنگ شناخته شده است، قیمت اجرای سیستم اسکرید دوجزئی برابر است با قیمت اجرا اسکرید و اکسترودر رنگ گرم که در مقایسه با مدت ماندگاری، حفظ کیفیت و دوام، رفلکس بالا و عدم آسیب‌پذیری آن به هیچ‌وجه قابل مقایسه با رنگ‌های گرم موجود در بازار نیست.

سلیمانی یادآور شد: مواد کوئینگ کار محافظت از رنگ در برابر آلودگی‌ها را انجام می‌دهد، اصطلاحاً به مانند سلفون عمل می‌کند. شاید به جرات می‌توان گفت علت ماندگاری باکیفیت و بادوام بالای این روش اجرا، در استفاده از مواد کوئینگ یا همان روکش و محافظ رنگ است که به خوبی از رنگ نگه‌داری می‌کند با استفاده از مواد کوئینگ جذب آلودگی تقریبا به 2 درصد رسیده است که کاملاً مطلوب و مناسب است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به اجرای برخی پروژه‌ها در سطح شهر تهران،  افزود: پروژه رفوژ میانی خیابان فدائیان اسلام ، یکی از پر ازدحام‌ترین خیابان‌های مرکزی شهر تهران به بهره‌برداری خواهد رسید. احداث این پروژه عمرانی بزرگ، بنا بر سفارش معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه 18 شهرداری تهران ، در یکی از پرازدحام‌ترین خیابان‌های پایتخت از میدان شوش به سمت خیابان فدائیان اسلام (جنوب) با مسافتی بالغ بر 1200 متر مربع عملیات رفوژ میانی به عرض 2.50 متر به همت و تلاش مهندسین واحد عمران و ساختمان به بهره‌برداری خواهد رسید.

 سلیمانی گفت: ظهر امروز پروژه توقف‌گاه اضطراری بزرگراه آزادگان، در یکی از شلوغ‌ترین محورهای ارتباطی پایتخت افتتاح شد.این لاین توقفگاه اضطراری با مسافتی بالغ بر 350 متر مربع که در محدوده پل شهید رجایی و در مجاورت لاین کندروی جدیدالتأسیس این اتوبان قرار دارد یکی از ضروری‌ترین توقفگاه‌های این منطقه محسوب می‌شود و به عنوان چهارمین فاز از پروژه‌های این اتوبان به همت و تلاش مهندسین واحد عمران و ساختمان به بهره برداری رسید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.